Forbes Israel Logo
LÜM מצאה שהכוח של בלוקצ'יין ו-NFT יכול לשמש פתרון לטווח ארוך, לא רק לאמן אלא גם למעריצים | אילוסטרציה: Shutterstock
LÜM מצאה שהכוח של בלוקצ'יין ו-NFT יכול לשמש פתרון לטווח ארוך, לא רק לאמן אלא גם למעריצים | אילוסטרציה: Shutterstock

לבזר את תעשיית המוזיקה: אפליקציית הסטרימינג שעוברת ל-NFT

אפליקצית המוזיקה LÜM מבטיחה להפוך לאחת מפלטפורמות ה-NFT הראשונות שמטרתן לחבר בין מעריצים, אמנים ולייבלים. "מאזינים יוכלו לגלות אמנים חדשים, להפיץ מוזיקה, להתחבר לקהילה - וגם להרוויח כסף"
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

אפליקציית המוזיקה LÜM עוברת לפלטפורמת NFT ראשונה מסוגה שמבטיחה לחבר מעריצים לאמנים באמצעות תוכן, חוויות ומוצרים בלעדיים. LÜM הושקה בתחילה בשנת 2020 כאפליקציית סטרימינג וגילוי המאפשרת לאמנים חדשים להפיץ את המוזיקה שלהם לקהלים גדולים יותר, להגדיל את בסיס המעריצים שלהם ולהרוויח כסף.

אמנים יכלו להעלות את התוכן שלהם ולהתחבר למעריצים, בעוד שהמעריצים יכלו לגלות אמנים ולהפיץ מוזיקה על ידי שיתוף ואינטראקציה עם חברים וקהילות. אחת המשימות הראשוניות של LÜM הייתה מציאת דרכים לתת לאמנים בתחילת דרכם תמיכה כספית ישירה. במימוש מטרה זאת, LÜM מצאה שהכוח של בלוקצ'יין ו-NFT יכול לשמש פתרון לטווח ארוך, לא רק לאמן אלא גם למעריצים.

לצורך הצעד החדש, LÜM הביאה את מומחית השיווק של תעשיית המוזיקה ג'ורג'י ספיקמן, כאחד המייסדים השותפים שלהם וכראש חטיבת המוזיקה העולמית שלהם. "המודל הכלכלי החדש של הבלוקצ'יין שלנו מעלה עוד יותר את האופן שבו אמנים, שותפים, מעריצים וקהילות רחבות יותר יכולים להחליף מידע בדרכים שונות ומשתלבות, הן בעולם האמיתי והן בעולם הדיגיטלי", שיתפה ספיקמן.

"אנחנו רגילים לכך שמרכיבים רבים בתעשייה, אמן ו/או מעריץ/צרכן מופרדים בדליים ובממגורות, בהתאמה. עם זאת, אחת המטרות העיקריות שלנו היא להעצים את המעריצים לפעול כחברת A&R או חברת תקליטים משלהם. המודל שלנו הוא להעצים את התעשייה בצורה הוליסטית עם יותר הזדמנויות, גישה, נראות, חדשנות ומקורות הכנסה חדשים לכולם".

עם הדגם הישן של LÜM, רק לאמן הייתה תועלת כספית מהפלטפורמה, אבל כעת למעריצים שרוכשים NFT יש סיכוי להרוויח גם כסף. באופן אידיאלי, ה-NFT יכללו גם גישה מיוחדת למוזיקה, אירועים, קונצרטים, מפגשים וכו', הנגישים רק אם אתה הבעלים של אחד מה-NFT של האמן.

אם בהמשך הדרך יוחלט למכור את ה-NFT של האמן למעריץ אחר, הוא מרוויח. נראה שהביזור של יחסי אמן-מעריץ הוא המגמה העיקרית הבאה במוזיקה. הזמרת דוג'ה קאט מכרה NFT ב-188 אלף דולר והאמן 3LAU העניק 50% מזכויות הסטרימינג של השיר "Worst Case" ל-333 מעריצים באמצעות NFT.

האבולוציה של המוזיקה

טישואן גייל, סמנכ"ל תפעול ושותף ב-Compound Entertainment & Manager עבור האמן Ne-Yo, רואה ב-NFT את עתיד המוזיקה בשל השימושיות שלו. "ברגע שאמנים, מעריצים ומותגים יבינו היטב את כל הפונקציונליות ש-NFT מביא לחיבור לשיר או לאמן האהובים עליהם, זה ישנה את האופן שבו אנו מקדמים, צורכים ומפיצים מוזיקה לנצח. אם אנחנו שמים לב לאבולוציה של המוזיקה, הטכנולוגיה אומרת לנו שהגיע הזמן לעלות שוב שלב.

מהפונוגרף (המכשיר הראשון שאיפשר להקליט צלילים, לשמר אותם על גבי מדיה מכנית ולהשמיעם שוב) ועד LP's, רצועות, קלטות, תקליטורים, MP3, שירותי סטרימינג ועכשיו NFT, שמאפשרים חוויה שעוד לא נראתה כמותה עם השיר או האמן האהובים עליכם בעולם האמיתי ובמטאברס".

LÜM החדשה תהיה אחת מפלטפורמות ה-NFT הראשונות שממוקדות במוזיקה ונגישות למעריצים, אמנים ולייבלים, מה שהופך אותה לאתר מבוזר באמת לגישה וליצירת NFT.

שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא