Forbes Israel Logo
אסטון מרטין DB5 ג'וניור. בגודל של 66% מהרכב המקורי וכוללת גאג'טים כמו רובים מסתובבים ומסך עשן. צילום: shutterstock
אסטון מרטין DB5 ג'וניור. בגודל של 66% מהרכב המקורי וכוללת גאג'טים כמו רובים מסתובבים ומסך עשן. צילום: shutterstock

בימבה משודרגת: מדוע חברות רכבי היוקרה התחילו לייצר צעצועים לילדים?

לאחרונה החלו יותר ויותר מותגי-על לייצר מכוניות צעצוע עתירות גאדג'טים לילדים. קהל היעד: ילדי עשירים שמתגוררים באחוזות רחבות ידיים מה שיאפשר להם שימוש אופטימלי ברכב החדש. המחיר למעוניינים - מאות אלפי שקלים
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

היצירה האחרונה של מותג רכבי העל אסטון מרטין (באמצעות חברת The Little Car Company) הוא דגם DB5, מכונית ידידותית לילדים, ביחס של 2:3, שכולל כמה גאדג'טים יחודיים של ג'יימס בונד.

הוא יוצר במהדורה מוגבלת של 125 יחידות במחיר של 90 אלף ליש"ט (כ-396 אלף ש"ח) בתוספת מיסים, ה-DB5 הוא העתק ברמת דיוק של 66 אחוזים של המכונית האהובה על ג'יימס בונד, ומונע על ידי מנוע חשמלי. היצרנית, The Little Car, מייצרת כבר בבריטניה רכב מדגם DB5 רגיל, שנועד להסיע ילדים ומבוגרים כאחד, יחד עם העתקים בקנה מידה חשמלי של בוגאטי 35 ופרארי 250 טסטה רוסה.

ה-DB5 ג'וניור, עמוסת הגאדג'טים, נבנתה כדי לחגוג את יציאת הסרט האחרון של ג'יימס בונד, "לא זמן למות" – והאחרון עם דניאל קרייג בתפקיד.

עם יותר מ-20 כוחות סוס ומהירות מרבית של מעל 45 קמ"ש בהגדרה החזקה ביותר שלה, מהדורת ג'יימס בונד של ה-DB5 ג'וניור כוללת מיני אקדחים מדומים הנפרסים מאחורי הפנסים, בדיוק כפי שהם ב-DB5, ששונו לאחרונה על ידי MI5 סניף Q עבור הטיול האחרון שלו ב-"לא זמן למות". במקום לירות כדורים, מיני האקדחים נעים, מהבהבים ובעלי אפקטים קוליים.

רכב בהתאמה אישית

כמו כן, לוחיות המספר הדיגיטליות של DB5 המעודכן של בונד הושאלו. החלפת הלוחות המסתובבים ששימשו מאז שה-DB5 הגיע לראשונה למסך הגדול בגולדפינגר של 1964, המכונית האחרונה משתמשת במקבץ לוחות דיגיטליים במקום זאת. ה-DB5 ג'וניור משתמש בדיוק באותן חומרה ותוכנה כמו מכוניות הפעלולים בפועל המשמשות את הסרט, וניתן להתאים אותן אישית להצגת כל לוחיות הרישוי שהבעלים ירצה.

אם ילדכם או לחלופין מרגל מיניאטורי ימצאו את עצמם במרדף אחר מכוניות, הם יוכלו להתחמק מהאויב על ידי פריסת מסך עשן. בלחיצת כפתור, עשן נורה מהאגזוז המדומה של ה-DB5 ג'וניור, שמוזן ממיכל משולב עם אספקה של שעה – מספיק כדי להסוות בריחה מהחברה הרעים.

בדיוק כמו מכוניות הפעלולים מדגם DB5 שהיו בשימוש בסרט האחרון, DB5 ג'וניור יכול לבצע החלקות וסיבובים הודות ל'מצב החלקה'. בחר את המצב, הרפה את התאוצה והדלק את הצמיגים האחוריים כדי לשנות במהירות כיוון ולברוח. בדומה לרכבים אחרים מחברת The Little Car, במהדורת ג'יימס בונד DB5 ג'וניור יש גם מצבי נסיעה למתחילים, מקצוענים ותחרותיים כדי לסייע בהנגשת המכונית לנהגים בכל הגילאים ורמות הניסיון.

הגה מעץ ומושבים מעור

ניתן לגשת לכל הגאדג'טים הללו באמצעות לחצנים ומתגים המוסתרים מאחורי פנל בחלק הפנימי של דלת הנוסעים. המתג נועד להיראות כמו המתג שהיה בשימוש בסרט. פרטים נוספים ששוכפלו בדיוק רב כוללים את צבע הרכב, סילבר בירץ', בדיוק כמו המכונית של בונד, בתוספת העתק לוח המחוונים של סמית', הגה מעץ ומושבים מעור.

חברת הרכבים הקטנה, שאחראית על רכבי יוקרה נוספים לילדים, מכרה כבר חלק ניכר ממלאי האסטון מרטין DB5. מחיר הרכב, שהיה מאפשר למשפחה "רגילה" לרכוש שלושה רכבים משפחתיים, לא מהווה מכשול עבור אנשים אמידים וגם הקורונה תרמה לכך לא מעט: הטיסות לחו"ל בוטלו ולאנשים נותר יותר כסף פנוי, וגם זמן פנוי לבזבז אותו. בנוסף, ליצרני רכבי היוקרה יש קיבולת מוגבלת. ליצרן צעצועים יש יכולת לייצר בלי כל הטכנולוגיה המתבקשת ולמכור במחירים גבוהים שמבטיחים אקסלוסיביות, מבלי לוותר על האלמנטים השיווקיים הנלווים, כמו אפשרויות שדרוג והתאמות אישיות ברכב.

אסטון מרטין היא לא היחידה שמכריזה על ייצור אחד מרכבי העל שלה במהדורה מיוחדת לילדים. בתחילת השנה הודיעה יצרנית הרכב האיטלקית פרארי על מהדורה מיוחדת של מכונית ספורט לילדים, שתתבסס על דגם ישן ואייקוני של המותג, פרארי טסטה רוסה ג'וניור.

בייבי בוגאטי

מחיר הפרארי מעט גבוה יותר משל האסטון מרטין ומתחיל ב-93 אלף ליש"ט (410 אלף ש"ח). היא מבוססת על התוכניות המקוריות של הטסטה רוסה, בקנה מידה של 75% מגודל הרכב המקורי. יוצרו ממנה 299 יחידות. יתרון נוסף על פני האסטון מרטין – היא מסוגלת להגיע למהירות של 60 קמ"ש הודות למצב ספורט מיוחד שפרארי מאפשרת לרכוש כחלק מחבילת השדרוגים.

בשנה שעברה חשפה יצרנית הרכב הצרפתית בוגאטי את בייבי בוגאטי 2, הגרסה הראשונה הושקה ב-2017. גם כאן מדובר בגרסה מוקטנת בקנה מידה של 75% לדגם מוכר של היצרנית – טייפ 35A. כמו בכל הדגמים שדל המותג, ניתן דגש לאיכות החומרים ולגימורים, כך למשל, נעשה שימוש בטכניקות שמשמשות לייצור הדגם המקורי – עיבוד העור לרצועות שסוגרות את מכסה המנוע.

המחיר ההתחלתי של הבייבי בוגאטי נמוך במקצת ועומד על כ-35 אלף דולר (כ-113 אלף ש"ח). גם כאן יש מוצעות ללקוח אפשרויות שדרוג שיעלו את המחיר עד ל-67 אלף דולר (216 אלף ש"ח). בגרסאות הבכירות מסוגלת מכונית המרוץ החשמלית להגיע למהירות של 67 קמ"ש.

שיתוף
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא