Forbes Israel Logo
נייקי בנתה את חווית Nikeland ואולם תצוגה וירטואלי בתוך המשחק הפופולרי רובלוקס. צילום מסך מתוך Nike
נייקי בנתה את חווית Nikeland ואולם תצוגה וירטואלי בתוך המשחק הפופולרי רובלוקס | צילום מסך מתוך Nike

לראותן בלבד: כך נייקי מתכוונת לצלוח את המעבר למטאוורס

התכנית של חברת האופנה להרחבת טביעת הרגל והיכולות הדיגיטליות עולה שלב. כעת ענקית הקמעונאות רוכשת את הסטארט-אפ RTFKT שיסייע לה בעיצוב פריטים וירטואליים שימכרו בעולם הווירטואלי
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

נייקי עושה צעד נוסף אל עבר המטאוורס על ידי רכישת RTFKT Studios, סטארט-אפ וירטואלי של נעלי ספורט ופריטי אספנות. בעוד שהעסקה כבר נתפסת בעיני רבים כדרך של נייקי לומר "Just Do It" בעידן ה-Web3 (דור חדש של אינטרנט המבוסס על בלוקצ'יין ציבורי), היא כנראה גם תאותת לסטארטאפים מתחום ה-NFT ולמותגי ביגוד ותיקים כאחד שעולם האופנה הוירטואלית יתחמם עוד יותר ב-2022.

RTFKT, שנוסדה ב-2019, הפכה לפופולרית יותר ויותר בקרב חובבי נעלי ספורט ו-Web3, וצברה תאוצה במהלך גל ה-NFT שהחל מוקדם יותר השנה. בפברואר, הסטארט-אפ הוציא מספר עיצובי וירטואליים של נעלי ספורט בשיתוף האמן Fewocious, ותוך זמן קצר הכניס כ-3 מיליון דולר ממכירת יותר מ-600 זוגות שאפילו לא ניתן ללבוש בעולם הפיזי.

במרץ, הוא שיתף פעולה עם Atari במהדורה מוגבלת של נעלי ספורט וירטואליות במהדורה מיוחדת ורק בחודש שעבר, RTFKT שיתף פעולה עם האמן טקאשי מוראקמי במכירה פומבית של NFT כדי למכור 20 אלף אווטרים בתלת מימד שהם חלק מאוסף CloneX.

התנאים לא נחשפו, אך נשיא ומנכ"ל נייקי, ג'ון דונהו, אמר בהצהרה כי העסקה "מזרזת את הטרנספורמציה הדיגיטלית של נייקי ומאפשרת לנו לשרת ספורטאים ויוצרים בצומת של ספורט, יצירתיות, משחקים ותרבות.

הרחבת היכולת הדיגיטלית

"אנחנו מגייסים צוות מוכשר מאוד של יוצרים עם קשר אותנטי למותג", אמר דונהו. "התוכנית שלנו היא להשקיע במותג RTFKT, לשרת ולהגדיל את הקהילה החדשנית והיצירתית שלהם ולהרחיב את טביעת הרגל והיכולות הדיגיטליות של נייקי".

נייקי ואדידס המתחרה השקיעו שתיהן ב-Web3 בחודשים האחרונים. בספטמבר, נייקי בנתה חווית Nikeland ואולם תצוגה וירטואלי בתוך המשחק הפופולרי רובלוקס. (הרבה לפני כן, ב-2019, תת-המותג של נייקי, ג'ורדן, שיתף פעולה עם פורטנייט). בנובמבר, אדידס אישרה שותפות חדשה עם Coinbase והפלטפורמה הוירטואלית The Sandbox התומכת בקריפטו.

צלזיוס. פיתחה פלטפורמת בלוקצ'יין מבוססת קריפטו | אילוסטרציה: Shutterstock
חברות האופנה המובילות כבר החלו לאשר שימוש במטבעות קריפטו | אילוסטרציה: Shutterstock

בתחילת החודש, אדידס הרחיבה את שיתופי הפעולה שלה ב-NFT על ידי הכרזת שותפויות חדשות עם Bored Ape Yacht Club, Punks Comic ו-Gmoney. נייקי גם הגישה מספר סימנים מסחריים ופטנטים למשרד הפטנטים והסימנים המסחריים של ארה"ב כדי להשתמש בלוגו שלה בצורה של הנעלה וירטואלית, ביגוד, כובעים ומוצרי הלבשה אחרים.

מאז שייסדו את RTFKT ב-2019, המייסדים המשותפים בנואה פגוטו, כריס לה וסטיבן וסילב גייסו 9.5 מיליון דולר, לפי Crunchbase, כולל סבב גיוס של 8 מיליון דולר בהשתתפות Andreesen Horowtiz ו-Shrug Capital. בהצהרה משותפת עם נייקי, פגוטו אמר כי נייקי "הוא המותג היחיד בעולם שחולק את התשוקה העמוקה שיש לכולנו לחדשנות, יצירתיות וקהילה.

"זו הזדמנות ייחודית לבנות את המותג RTFKT ואנחנו נרגשים ליהנות מהכוח והמומחיות של נייקי כדי לבנות את הקהילות שאנחנו אוהבים", אמר פאגוטו.

שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא