Forbes Israel Logo
Zuma. שואפים לשנות את עולם השכירות | צילום: shutterstock
Zuma. שואפים לשנות את עולם השכירות | צילום: shutterstock

בלי לצאת מהבית: היזמים שהקימו אימפריית נדל"ן מבוססת בינה מלאכותית

שיב גטו וקנדריק בראדלי ראו צורך הולך וגדל לשילוב בין בינה מלאכותית למגע אנושי בשוק השכרת הנדל"ן. אז הם הקימו את Zuma, פלטפורמת ליסינג וירטואלי שכבר גייסה מיליוני דולרים
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

במשך שנים רבות, אנשים חששו מהופעתן של בינה מלאכותית וטכנולוגיות חדשות. אלה שגדלו לפני האייפון והאינטרנט הרגישו שעבודתם תעמוד בסכנה.

המגפה גרמה אפילו לאנשים שחוששים מטכנולוגיות חדשות לשנות את יחסם לרובוטיקה, AI (בינה מלאכותית) וטכנולוגיה. תוך כדי הסגרים בבית, ניצלו מהתפרצות מגפת הקורונה, הם פנו לקניות מקוונות באמזון, הזמינו משלוחי מזון דרך DoorDash ואו באמצעות אפליקציית Instacart. אם אדם היה צריך לצאת החוצה, ולא רצה להסתכן בנסיעה בתחבורה ציבורית, הוא רכב באמצעות Uber או Lyft.

עכשיו, כשהתרגלנו ואנחנו תלויים בפלטפורמות טכנולוגיות עבור רוב הפעילויות שלנו, אנחנו לא רוצים לחזור אחורה. יש כמעט אפליקציה לכל ההיבטים של חיינו. מידע ותוצאות מידיות הם מה שאנחנו רוצים.

חוויה טובה יותר

כמו שבאפליקציית אובר יש צורך בנהג – לפחות עד שיהיו לנו מכוניות אוטונומיות ללא נהג – בתעשיות רבות, AI יתחיל את התהליך ואדם יהיה בסביבה כדי לעזור. מוכרי רכב, סוכני נדל"ן ופקידים בחנויות כלבו ישלימו את האינטראקציה הראשונית בין בינה מלאכותית ללקוח.

נסו לחשוב כמה זה יהיה שונה אם התהליך היה מתחיל באינטרנט. אתם יכולים לשלוח הודעת טקסט לבירור לגבי דירה להשכרה. ה-AI ישלח שרטוט, מחירי שכירות, סכום הכסף הנדרש להפקדה ותנאי השכירות של המשכיר. הטקסטים יכולים להציע גרפיקה עשירה, תמונות וסרטונים המציגים את המקום

אם אתם חושבים על זה, כמעט כל מגזר יכול להציע חוויה טובה יותר עם הכנסת הטכנולוגיה. נדל"ן הוא דוגמה מצוינת לאופן שבו בינה מלאכותית, צ'טבוטים וטכנולוגיה יכולים להפוך את השכרת הדירה לחוויה טובה יותר. אם שכרתם בעבר, אתם יודעים כמה זה יכול להיות מאתגר.

שני יזמים צעירים, שיב גטו וקנדריק בראדלי, ראו צורך בשוק השכרת הנדל"ן. בראדלי עזב את עבודתו כהנדס כדי לעבוד בחברת ניהול נכסים וללמוד את השטח, כסוכן ליסינג. הוא שם לב שיש מחסור בטכנולוגיות לתמיכה בצוותי מכירות נדל"ן. השותפים לדירה, גטו ובראדלי, בעוד שניהם עובדים במשרה מלאה, יצאו לבנות חברת נכסים לאירוח. היא גדלה במהירות והגיעה להכנסות של 2 מיליון דולר בתוך תשעה חודשים.

בניית אמון

עם זאת, כאשר התפרצה מגפת הקורונה בשנת 2020, לחברה של גטו ובראדלי היו התחייבויות חכירה ארוכות טווח, ועם העצירה של נסיעות העסקים והפנאי, הם הגיעו לסוף המסלול והיו צריכים להשכיר את הנכסים שלהם. המייסדים המשותפים הפכו את החברה במהירות למשרד ליסינג וירטואלי המופעל על ידי AI כדי להפוך את תהליך ההמרה לאוטומטי, ושינו את שמה ל-Zuma, שהושקה לאחרונה עם סבב גיוס של 6.7 מיליון דולר בהובלת אנדריסן-הורוביץ.

צילום מסך מתוך אפליקציית Zuma. צילום: Zuma
צילום מסך מתוך אפליקציית Zuma. צילום: Zuma

הרעיון שלהם הוא לשנות את האופן שבו דירות מושכרות. אם אי פעם קניתם דירה חדשה, ייתכן שנתקלתם בסוכן נדל"ן קשוח. הם מסיעים אתכם לדירות "מדהימות, יפות ומתומחרות במחיר מציאה". כאשר אתם באמת רואים את הנכס, אתם חושבים שנעשתה טעות, מכיוון שהם לא מדהימים, לא יפים ולא מציאה. אחרי שהראו לכם עוד חמש דירות, אתם עוצרים את זה, מכיוון שאיבדתם אמון בשיקול הדעת של הסוכן ואתם מרגישים שנדחקתם למשהו שאתם לא רוצים.

בסבב הבא, אתם אמורים לפגוש את מנהל הנכסים של הבניין, שלא ניתן למצוא. שעה לאחר מכן, אתם מבחינים בו מתקן משהו במקום ומצווה עליכם באכזריות לעקוב אחריו לראות את הדירה. הטלפון שלו לא מפסיק לצלצל כשדיירים מתקשרים. אתם עוזבים בנימוס, והוא לא שם לב ולא נראה שאכפת לו.

מיטיב גם עם בעל הנכס

נסו לחשוב כמה זה יהיה שונה אם התהליך היה מתחיל באינטרנט. אתם יכולים לשלוח הודעת טקסט לבירור לגבי דירה להשכרה. ה-AI ישלח שרטוט, מחירי שכירות, סכום הכסף הנדרש להפקדה ותנאי השכירות של המשכיר. הטקסטים יכולים להציע גרפיקה עשירה, תמונות וסרטונים המציגים את המקום. כל זה יכול להיעשות בנוחות בזמן שאתם בבית שלכם. זה פחות התרוצצות וניצול פרודוקטיבי יותר של זמן.

אוטומציה מיטיבה גם עם בעלי הנכס. למשל, בניין דירות עם מנהל נכסים. אם יש שוכר מעוניין שרוצה לקבל החלטה מהירה, אבל זה לילה או סוף שבוע, ההצעה שלו תישאר ללא מענה. באינטרנט ועם ה-AI זה לא יקרה.

"Kelsey מבינה איזה טון שיחה, ארכיטקטורה ודפוסים מצליחים להמיר לידים למכירות ברמה הטובה ביותר, ומשוחחת עם כל הלידים הנכנסים באמצעות הודעת טקסט תוך דקות כדי לשמור על מעורבות לקוחות פוטנציאליים"

פלטפורמת הבינה המלאכותית הדינמית של Zuma עושה אוטומציה של אימות לידים, מעורבות, מעקבים, הדגמות ותזמון פגישות. הפלטפורמה, הנקראת Kelsey, היא "עוזר מכירות המופעל על ידי בינה מלאכותית שעונה על שאלות מורכבות תוך דקות, כדי להכשיר, לטפח ולהמיר לידים ללקוחות".

קונספט זהה, תעשיות שונות

"Kelsey מבינה איזה טון שיחה, ארכיטקטורה ודפוסים מצליחים להמיר לידים למכירות ברמה הטובה ביותר, ומשוחחת עם כל הלידים הנכנסים באמצעות הודעת טקסט תוך דקות כדי לשמור על מעורבות לקוחות פוטנציאליים". עובדי החברה יתערבן כדי להשלים את Kelsey.

קוני צ'אן, שותפה כללית במשקיע הראשי אנדריסן-הורוביץ, אמרה, "השילוב ש-Zuma עושה בין תמיכה אנושית לבין בינה מלאכותית יוצרת חווית שיחה קסומה ללקוחות פוטנציאליים שמגבירה באופן דרסטי את ההמרה".

המייסדים פועלים להגדלת העסק שלהם במגזר הנדל"ן הרב-משפחתי והנלווים אליו. בסופו של דבר, הם מתכננים להשתמש בקונספט שלהם וליישם אותו גם תעשיות אחרות. מדהים לראות שהמגיפה יצרה פריחה ביזמות והראתה כיצד בינה מלאכותית וטכנולוגיה, יחד עם המגע האנושי, יכולים גם לשפר את חייהם של אנשים וגם לבנות עסקים חדשניים.

שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא