עסקה שממצבת את אלכסנדרה קופר כבעלת אחד מהפודקאסטים המרוויחים ביותר בענף. צילום: shutterstock
עסקה שממצבת את אלכסנדרה קופר כמנחת אחד מהפודקאסטים המרוויחים ביותר בענף. צילום: shutterstock

הצלחה מטאורית: האישה מאחורי הפודקאסט הרווחי ביותר בספוטיפיי

תעשיית הפודקאסטים נמצאת בשנים האחרונות בצמיחה והיא מצליחה לייצר אנשי עסקים חדשים. כך הפכה השדרנית אלכסנדרה קופר לבעלת הפודקאסט הרווחי ביותר בספוטיפיי עם שווי מוערך של 60 מיליון דולר
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

כיבושה של ספוטיפיי את תעשיית הפודקאסטים לא מראה סימני האטה לאחר שהחתימה מנחה נוספת שמצטרפת אל רשימת האיי ליסט שלה. ביום שלישי הודיעה החברה כי סגרה עסקה להביא את הפודקאסט המצליח “Call Her Daddy”, שמופץ כיום על ידי Barstool Sports, באופן בלעדי לפלטפורמה.

על פי הדיווחים, העסקה מוערכת בסכום של כ-60 מיליון דולר במהלך שלוש שנים, וממצבת את אלכסנדרה קופר, מנחת הפודקאסט, כאחד מהפודקאסטים המרוויחים ביותר בענף. הוול סטריט ג’ורנל דיווח לראשונה על המו”מ בשבוע שעבר. דובר ספוטיפיי סירב להגיב לידיעה.

העסקה מגיעה רק חודש לאחר שספוטיפיי הודיעה כי הגיעה להסכם רישוי דומה עם מארח הפודקאסט “כורסת מומחה”, דאקס שפרד, ושנה לאחר שהחברה הוציאה סכום של 9 ספרות לרכישת הפודקאסט “The Ringer” של ביל סימונס ולהבאת ” “The Joe Rogan Experience”, בלעדית לפלטפורמה.

חופש יצירתי מלא

ההצלחה המטאורית של קופר מראה כמה מהר פודקאסט יכול להטביע כוכבים, כמו גם את כאבי הגידול של התעשייה כשהוא מתפתח. היא החלה להנחות את “Call Her Daddy” עם סופיה פרנקלין בשנת 2018 במסגרת עסקה לשלוש שנים, כאשר Barstool שילמה לכל אחת משכורת התחלתית של 75 אלף דולר. שנתיים לאחר מכן, זה היה הפודקאסט החמישי הריווחי והמצליח ביותר בסטרימינג בספוטיפיי, אך ההצלחה הובילה לסכסוך חוזי עם מייסד Barstool, דייב פורטנוי, שהביא לעזיבתה של פרנקלין. קופר נשארה לאחר שפורטנוי הציע לה שכר של 500 אלף דולר וחלק מהקניין הרוחני של התוכנית.

על פי ספוטיפיי, הסטרימר יפיק את התוכנית במשותף, אך לקופר תהיה שליטה יצירתית מלאה.

סכומים בסדר גודל כזה וחופש יצירתי מלא הוכיחו את עצמם כפיתוי עבור המארחים המובילים בתעשייה, שבאופן מסורתי הרוויחו כסף באמצעות מודעות ועל ידי פרסום התוכניות שלהם בכמה שיותר פלטפורמות. כעת, כשספוטיפיי תפסה את השמות הגדולים בתעשייה, מתחרים כמו אפל, אמזון וסיריוס XM (שבבעלותה סטיצ’ר ופנדורה) יצטרכו להתאמץ כדי להשיג אותה.

“אני מעריך שהפודקאסטים העצמאיים הגדולים בתעשייה לא יימשכו עוד זמן רב”, אומר האנליסט של eMarketer, פיטר וואהל.

שיתוף
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

כתבות נוספות