אחד העם: אג"ח אי.די.בי צנחו ב-8% – והוצאו ממד תל בונד

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב נפתח על רקע פרסום דוחותיהן של החברות הגדולות במשק בסוף השבוע, כאשר במוקד עמדה מניית אי.די.בי אחזקות שבבעלות איש העסקים נוחי דנקנר, לאחר שדיווחה על הפסד של 1.27 מיליארד שקל ברבעון השני של השנה ועל הערת "עסק חי". 

מדד ת"א 25 נסגר בירידה של 0.5%, ת"א 100 איבד 0.6% מערכו, מדד הבנקים נחלש ב-1.2% ואילו מניות הגז והנפט נסגרו סביב רמת הפתיחה.
 
מניית אי.די.בי אחזקות ירדה ב-2.1%, אחרי שפתחה את יום המסחר בצניחה של 8%. איגרות החוב שלה מסדרה ה' נסגרו בצניחה של 8%, זאת לאחר שהחברה פרסמה הערת "עסק חי", ובה מביעים רואי החשבון של החברה ספקות בדבר המשך קיומה כעסק חי. במקביל להערה, ובהמשך להפסדי הענק של דיסקונט השקעות (דסק"ש) ואי.די.בי פיתוח, דיווחה גם החברה האם על זינוק של 43% בהפסדיה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני של השנה הפסידה החברה 1.27 מיליארד שקל.

בעקבות הורדת הדירוג של אג"ח החברה על ידי מעלות ביום שישי לדירוג CCC הודיעה היום הבורסה כי האג"ח הוצאו ממדד התל בונד צמודות ומדד התל בונד צמודות יתר.

נוחי דנקנר | צילום: סיון פרג'

מניות הבנקים המשיכו לרכז עניין, לאחר כנס הבנקים המרכזיים שנערך בסוף השבוע בג'קסון הול. במסגרת הכנס רמז שוב נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי על כך שהמוסד מוכן להרחיב את פעילותו בהתאם לצורך בשוק, אך לא אמר במפורש דבר על הפעלת הרחבה כמותית נוספת. 

הלילה נכנסה לתוקפה עלייה נוספת במחיר הדלק בישראל. מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן יעלה מהיום 55 אגורות יותר ומחירו יגיע ל-8.25 שקלים לליטר, עלייה של 7.1%. עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק על ידי עובד תחנת התדלוק תעמוד על 17 אגורות לליטר (כולל מע"מ), כלומר המחיר בשירות מלא יהיה 8.42 שקלים לליטר.

בנוסף, גם המע"מ עלה ב-1% ושיעורו הגיע ל-17%. עליית המע"מ היא חלק מהתוכנית הכלכלית שיזמו ראש הממשלה ושר הביטחון במסגרתה יעלה גם מס ההכנסה ב-1% למשתכרים מעל הממוצע במשק (8,881 שקל) וב-2% למשתכרים מעל 67 אלף שקל בחודש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן