אחד העם: מניית אי.די.בי צנחה ב-10.8%; האג"ח קרסו ב-18%

המסחר בבורסה באחד העם התנהל היום בירידות, כשברקע ממשיכה לעמוד חקירתו של בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר, ברשות לניירות ערך. בעקבות החקירה, צנחו מניות החברות בקונצרן, ותשואות האג"ח של החברה נסקו. במקביל, נכנסת עונת דוחות החברות הישראליות לישורת האחרונה, כשבימים הקרובים צפויים אי.די.בי וגם הבנקים המרכזיים לפרסם את דוחותיהם.

מדד ת"א 25 נחלש ב-0.8%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.6%, מדד הבנקים איבד 1.6% לקראת פרסום דוחות הבנקים הגדולים, ומדד מניות הנפט והגז השיל 0.9%.

מניות אי.די.בי ודסק"ש נפלו היום ב-10.8% ו-8.4% בהתאמה, לאחר שיו"ר קבוצת אי.די.בי נוחי דנקנר נחקר שלשום בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים ועבירה על חוק איסור הלבנת הון. זאת בהקשר להנפקת מניות וכתבי אופציה שבוצעה על ידי החברה ב-23 בפברואר 2012. על פי החשד, הנחה דנקנר את אחד ממקורביו ואדם נוסף הסוחר בבורסה לקנות מניות של אי.די.בי בעשרות מיליוני שקלים לפני ההנפקה על מנת להעלות את שער המניה. גם האג"ח של החברות בקבוצה נפלו בעד 18%. תשואות אג"ח ד' זינקו ל-74%, ותשואות אג"ח ה' נסקו לכ-374%.

דנקנר שוחרר בתנאים מגבילים, וצו עיכוב יציאה מהארץ הוטל עליו למשך 180 ימים, כמו גם ערבות של 5 מיליון שקל. בבקשה להטלת עיכוב יציאה מן הארץ נכתב: "לאור חומרת העבירות, אופן ביצוען המתוחכם והיקפן, מתקיים חשש ממשי לשיבוש מהלכי משפט בדרך של תיאום גרסאות, השפעה על עדים ומעורבים פוטנציאלים והשמדת ראיות. לאור חומרת החדשות והיקף הפעילות קיים חשש ממשי להימלטות מאימת הדין".

צילום: IngImage A.S.A.P

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן