אחרי 20 שנה: 5 החלטות כלכליות שעושים בגיל 30 ומרגישים בגיל 50

אנשים בדרך כלל משתמשים בביטוי "החיים קצרים" כתירוץ לעשות או לקנות משהו מיד במקום לחכות, אבל האמת היא שהחיים לא באמת קצרים. תוחלת החיים הממוצעת של גברים בישראל היא כ-80 שנים ושל נשים- 83.6. צעיר בן 30 שמדבר על חיים קצרים למעשה מתבונן על 50 שנים ארוכות שעוד לפניו.

אלה חדשות טובות! ואם לדבר כלכלית, חשיבה לטווח הארוך חשובה כי להחלטות שאנחנו מקבלים בהיותנו צעירים יש השפעה מכרעת על המשך חיינו. החלטות אלה משמעותיות במיוחד עבור תכניות הפרישה שלנו. הנה שבע החלטות כלכליות שעושים בגיל 30 ועשויות לחזור לרדוף אותנו בגיל 50:

החברה בה אתם עובדים. יש פרמטרים רבים שעלינו לשקול כאשר בוחרים מקום עבודה, אך אחוז הפרשת המעסיק לקרן הפנסיה שלכם, היא אחת החשובות לטווח הארוך. צעיר בן 30 שעובד בחברה המפרישה מידי חודש אל קרן הפנסיה שלו את האחוז המינימלי הנדרש בחוק, עשוי למצוא עצמו בגיל הפרישה עם פנסיה חודשית הנמוכה באופן משמעותי מזו של חברו שעבד כל חייו במקום עבודה שהפריש עבורו אחוז גבוה יותר משכרו.

בחירת בני זוג. בחירת בן או בת הזוג לחיים היא אחת ההחלטות הכלכליות החשובות ביותר. לא שאנו ממליצים להתחתן עבור הכסף. ההפך- להתחתן מתוך אהבה ולהישאר נשואים הוא מהלך כלכלי חכם. גירושים עשויים להיות הרסניים הן רגשית והן כלכלית. אך נישואים אינם מבוססים רק על מחויבות רגשית, אלא גם על התאמה כלכלית. אם אתם ובני זוגכם מתואמים בצורת התייחסותכם לכסף, תוכלו ליצור לעצמכם תכנית כלכלית של חיסכון, השקעה ובניית עתיד כלכלי בטוח.

ילדים. יותר משליש מהנשים האקדמאיות בארצות הברית ילדו רק לאחר גיל 30. אחת הסיבות לכך היא החשש כי גידול ילדים עשוי להתנגש עם היכולת לבנות קרירה, או רצון להתייצב מבחינה כלכלית לפני הגדלת המשפחה. למעשה, יש יתרונות בלידה בגיל מוקדם.
זוג שמביא ילד לעולם בגיל 25, יהיה רק בן 50 כאשר הבן או הבת יעזו את הבית לאחר שכבר קיבלו את מירב התמיכה הכלכלית מההורים. להורים יהיו עוד כ-15 שנים להתמקד בחיסכון לקראת הפרישה שלהם. לזוג שהביא ילד בגיל 35, יישארו שנים בודדות לכך.

להשכיר או לקנות דירה. יש מקרים בהם עדיף להשכיר דירה מאשר לקנות, למשל אם אינכם מתכננים להישאר לגור באותו אזור בשנים הקרובות. יחד עם זאת, אם יש בידכם את ההון ההתחלתי הדרוש, קיימים יתרונות רבים בקניית דירה. תשלומי משכנתא קבועים יכולים לאפשר תכנון כלכלי עתידי טוב יותר, ללא החשש מעליית מחירי השכירות בכל שנה. הדבר חשוב במיוחד ככל שמזדקנים. תשלומי המשכנתא יסתיימו בשלב כלשהו וישאירו אתכם, בגיל מבוגר, עם קורת גג ללא הוצאות הדיור הגבוהות.

כמה אתם זהירים עם כספכם. אנו מבזבזים במהלך חיינו סכומים לא מבוטלים של כסף על דברים שמתבררים בדיעבד כלא נחוצים. שימת לב להרגלי הקניות ובדיקה של פירוט ההוצאות בחשבון הבנק או בחברת האשראי יכולה להעלות מסקנות מפתיעות לגבי הוצאות לא נחוצות. היו מודעים להוצאותיכם, כך תוכלו לשלוט בצורה טובה יותר על המאזן הכספי שלכם, להוציא פחות ולתעל את הכסף לחסכון לעתיד.

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן