אידיבי התחייבה: אלשטיין יעביר כספים לנאמנות האג"ח

ניסיון אחרון של אי.די.בי להגיע להסדר. הערב הודיע החברה של נוחי דנקנר כי המשקיע הארגנטינאי חתם ביום שישי על כתב התחייבות כי יעביר את הכסף לחשבון נאמנות לרשות בעלי האג"ח. על פי ההסכם, אלשטיין התחייב להעביר בשתי פעימות את 75 המיליון שהוא הסכים להשקיע בחברת אי.די.בי אחזקות.

אי.די.בי הגישה הערב בקשה דחופה לבית המשפט לכינוס אסיפה של נושי החברה על מנת לדון במתווה הסדר החוב המוצע. 

בנוסף לכך מציעים באי.די.בי מתווה להסדר חוב חדש באי.די.בי פתוח. על פי המתווה מבקשת החברה ממחזיקי האג"ח חצי שנה לגיוס 400 מיליון דולר. לשם הבטחת ההתחייבות מוכנים באי.די.בי להפקיד סכום של 130 מיליון שקל בנאמנות בשתי מנות – האחת בסוף ספטמבר 2013 והשנייה בסוף דצמבר 2013אם לא תצליח החברה לגייס את הכסף היא מציעה למחזיקי האג"ח לרכוש מחצית ממניות אי.די.בי פתוח. 


נוחי דנקנר ואדוארדו אלשטיין | צילום: יח"צ

לאחר חצי שנה אי.די.בי מתחייבת לגייס 400 מיליון דולר נוספים, אולם אם לא תצליח לעמוד ביעד, יוכלו מחזיקי האג"ח לקחת מדנקנר את השליטה בחברה. 

מחר אמור בית המשפט להכריע בנוגע לבקשת נציגויות מחזיקי האג"ח להסדר חוב כפוי באי.די.בי. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, קבע ביום חמישי כי הדיון שנערך הבוקר בבית המשפט בעניין הבקשה להסדר חוב כפוי מטעם נציגות מחזיקי האג"ח של החברה הבת, אי.די.בי פתוח, ימשך ביום ראשון. "אני סומך על בית המשפט", אמר בתום הדיון לפורבס המשקיע היהודי-ארגנטיני, אדוארדו אלשטיין, שותפו של דנקנר בחברה.

מנציגות אידיבי פיתוח נמסר כי החברה הוציאה הערב את הספין היומי כמה שעות לפני הכרעת בית המשפט בעניינה. מדובר בהצעה לא רצינית ולא מחייבת הכוללת הבטחות להזרמות כספים שכתובות על הקרח והתלויות בתנאים אינסופיים, מהלך שכל מטרתו היא למשוך עוד זמן מבלי להגיע לפתרון. זאת על ידי מי שהודה בפומבי כי הוא לא משקיע את הכסף שלו ועל ידי בעל השליטה הנוכחי שהבהיר שאין לו כספים משלו. בנוסף, ההצעה אינה כוללת גיוס הון אמיתי, אלא הצעה שכוללת מכירת נכסים של הקבוצה ופריסת חובות מצד הבנקים. המסמך מעיד בצורה חד משמעית שגם בעל השליטה והחברה בדעה כי אידיבי פיתוח חדלת פירעון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן