אינטל: מציאות מדומה בסמארטפונים כבר בסוף 2015, הפיתוח? ישראלי

בכנס המפתחים העולמי השנתי של אינטל המתקיים בימים אלה בסן פרנסיסקו, הודיעה החברה כי טכנולוגיית Intel RealSense שפיתחה, צפויה לקחת חלק בפרוייקט הסמארטפונים של גוגל – טנגו, ולהשתלב בערכת הפיתוח שתוצע למפתחי אפליקציות לטנגו.

הטמעת ערכת הפיתוח של טנגו, שמאחוריה טכנולוגיית מחשוב תפיסתי של אינטל, תעניק ערך מוסף למפתחי אנדרואיד שמעתה יוכלו להציע למשתמשים חוויות חדשות ואנושיות הרבה יותר, כולל ניווט בתוך מבנים, מציאות רבודה, אפליקציות מציאות וירטואלית, סריקה תלת ממדית, צילום תמונות או וידאו עומק, מדידת אובייקטים עם הסמארטפונים ועוד.

עוד גאווה ישראלית

בפרויקט טנגו המשותף לגוגל ולחברת NVIDIA, מצוידים מכשירי סמארטפון וטאבלטים במערכת של חיישנים, המאפשרת להם לסרוק את הסביבה בה הם נמצאים בצורה מדוייקת למדי ובתלת מימד. הטכנולוגיה בעצם מעניקה למכשיר הנייד את היכולת לנווט בעולם הפיזי באופן דומה ואף זהה לצורה בה בני אדם עושים זאת.

צילום: thinkstockphotos

טכנולוגית RealSense של אינטל היא מערכת צילום המסוגלת לראות כמו אדם, ובה בעת הינה קטנה וזולה מספיק בכדי שניתן יהיה להתקינה במחשב נישא או התקן נייד סטנדרטי. דוגמאות לשימושים בטכנולוגיה הם למשל רובוטים דמויי אדם אשר הולכים, רואים ומתנהגים כמונו, או כלי טיס ללא טייס שידעו להתחמק מבני אדם או מכל מכשול אחר.

לדברי אינטל, ערכת הפיתוח של טנגו המבוססת על טכנולוגיית RealSense צפויה להגיע למפתחי אנדרואיד עד סוף שנת 2015. סמארטפונים שיעשו שימוש בטכנולוגיה, יספקו תמונת עומק ברזולוציית VGA של 60 פריימים לשנייה. מכיוון ואלו מצוידים בחיישני גירוסקופ ומד תאוצה לצד מצלמת אינטל לתלת מימד, ביכולתם של המכשירים להציג חווית שימוש אחרת. אותם סמארטפונים אגב, צפויים לעשות שימוש במעבד ארבע ליבות Atom x5 Z8500.

שיתוף הפעולה הנוכחי הוא מקור לגאווה ישראלית, שכן מי שעומד מאחורי קבוצת המיחשוב התפיסתי של אינטל, ה-RealSense Technology, היא קבוצה של שישה מהנדסים באינטל חיפה, ובראשם אמיר בוסני. תחום המחשוב התפיסתי עוסק בזיהוי מחוות גוף ותנועות באמצעות תלת מימד. ערכת הפיתוח של אינטל מאפשרת פיתוח אפליקציות העושות שימוש בזיהוי פנים מקרוב, ניתוח פנים, מעקב אחר אובקייטים דו ותלת מימדיים וזיהוי דיבור.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: גוגל מפתיעה עם ראוטר חכם מתוצרתה בשם OnHub

עוד בגיקטיים: הבטיחו וקיימו: נחשפו פרטי הגולשים באתר הבגידות ׳אשלי מדיסון׳

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן