אי.די.בי הפקידה 50 מיליון שקל בקופת בית המשפט; אורנשטיין ימסור היום את החלטתו

בית המשפט המחוזי בתל אביב עדיין לא לוקח את השליטה באי.די בי מידיו של של נוחי דנקנר. הדיון בעניינה של אי.די.בי, אשר נדחה הבוקר בחצי שעה עקב עתירה שהוגשה לבית המשפט על מנת לאפשר לאיש העסקים אדוארדו אלשטיין להגיע מנמל התעופה בן גוריון לבית המשפט, הסתיים בלא הכרעה נכון לעכשיו. השופט אורנשטיין הודיע בתום הדיון כי ימסור את החלטתו בקרוב. 

הדיון החל ב9:30 עם הגעתו של אלשטיין, והודעה נמסרה כי המסחר במניות אי.די.בי הופסק. גרנובסקי עדכן בתחילת הדיון את השופט על כך שאי.די.בי הפקידה 50 מיליון שקל בקופת בית המשפט. השופט הביע שביעות רצון מהמהלך והוסיף בבדיחותא כי "גזבר בית המשפט מאוד מרוצה".

לדברי עו"ד ישראל שמעונוב, המייצג את איש העסקים אלכנסדר גרנובסקי, לחברה יש "יפויי כוח להצביע בעד העסקה להשקעה באי.די.בי; מעל 40% מבעלי זכויות ההצבעה תומכים בהסכם עם אי.די.בי ואנחנו שואפים להגיע ל50%".

דנקנר הבוקר בבית המשפט | צילום: אהוד כהנים

הנאמן מטעם בית המשפט, אייל גבאי אמר כי "צריך לתת אפשרות גם לגרנובסקי וגם לאלשטיין להגיש הצעות, זה יעשה טוב לכולם. כך הנושים יקבלו הכי הרבה. מינוי הנאמן מקדים את הזמן שהכסף יכנס, כי בכל מקרה יהיה כאן שינוי בשליטה".

יום לפני הדיון הגורלי בבית המשפט המחוזי, בו עשוי היה השופט איתן אורנשטיין להורות על העברת השליטה באי.די.בי מנוחי דנקנר לנושים, הודיעה הלילה אי.די.בי כי קבוצת נץ, אשר הגישה הצעת רכישה לאי.די.בי, הפקידה 450 מיליון שקל בחשבון נאמנות, וכי החברה תפקיד 50 מיליון שקל נוספים בקופת בית המשפט מחר (היום) בבוקר, ו-20 מיליון שקל ביום שני. הפקדת הכסף הגיעה בעקבות דרישת בית המשפט בשבוע שעבר.

על פי הודעת אי.די.בי, ביום שישי קיבלה החברה הודעה בעל פה מבא כוחן של אמבלייז וקבוצת נץ על כך ש-450 מיליון שקל הופקדו בנאמנות, והערב קיבלה החברה את הדיווח גם באופן רשמי.

דנקנר | צילום: יח"צ

"החברה והמשקיעים פעלו ללא לאות בסד זמנים קצר מאין כמוהו והוכיחו רצינות ברמה גבוהה ביותר, כמו גם יכולת לעמוד מאחורי הצעתם", נכתב בהודעת אי.די.בי. בהתאם, מבקשת החברה מבית המשפט "דחייה סבירה" לכינוס אסיפות הנושים של החברה.

בשבוע שעבר החליט בית המשפט המחוזי בתל אביב להעניק לאי.די.בי ארכה להגיש הצעה להסדר חוב למחזיקי האג"ח – אך רק בתנאי שקבוצת המשקיעים המיועדת בראשות איש העסקים אלכס גרנובסקי תעביר 430 מיליון שקל לחשבון נאמנות, וכי 70 מיליון שקל יופקדו בקופת בית המשפט.

בית המשפט התכנס כאמור הבוקר כדי לאשר או לדחות את מתווה הסדר החוב שבו בחרו מחזיקי האג"ח, במסגרתו תילקח השליטה בחברה מדנקנר. כעת, כאמור, ייתכן כי תינתן לאי.די.בי דחייה נוספת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן