אי.די.בי התחייבה: נשלם 69% מהחוב לעובדי מעריב

קבוצת אי.די.בי התחייבה בכתב על תשלום 69% מהחוב לעובדי מעריב. כך מסר היום יו"ר ועד עובדי העיתון, חגי מטר. "ישבנו עם נציגי אי.די.בי, וקיבלנו התחייבות בכתב על תשלום 69% מהחוב, אותו תנסה החברה לקחת מדסק"ש. קיבלנו התחלה של משא ומתן מזורז, שיבטיח שדירקטוריון דסק"ש יאשר את תשלום החוב. זה עומד לקרות בקרוב", אמר מטר באסיפת עובדי העיתון שהתקיימה בצהריים. 

על פי יו"ר הוועד, היום תתקיים פגישה עם עופר נמרודי, שאמור לשלם את יתרת החוב. "נילחם עד השקל האחרון. עדיין לא הגענו לסוף הדרך, עד כה הוגשו שלוש הצעות רציניות לקנות את כל מעריב, ואין מעריב בלי עובדים. נבוא לבית המשפט ונתמוך בכל מי שידאג לעובדים. כל הפגנה כזו היא מסר לדנקנר, נמרודי והרוכשים הפוטנציאליים".

בהודעה ששלח ועד העובדים נכתב כי ההחלטה לפתוח במשא ומתן מזורז עם אי.די.בי התקבלה בעקבות פגישה דחופה בין הצדדים שהתקיימה אמש בביתה של עורכת הדין גלילה הורנשטיין, המייצגת את העובדים. בעקבות הפגישה הוחלט באי.די.בי לכנס את דירקטוריון דסק"ש תוך זמן קצוב. 

מחאת עובדי מעריב, היום | צילום: אהוד כהנים

מיד בתום האסיפה יצאו 300 מעובדי העיתון יחד עם נציגי כלי תקשורת אחרים (בינהם נציגי "ידיעות אחרונות" ו-"ישראל היום") לצעדה סביב בית מעריב, בתומה עלו על גשר מעריב וקראו לדנקנר ולראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול להבטחת זכויותיהם.

"כבר שנה וחצי שאנחנו נלחמים", אמר דוד ממערכת ההפצה. "בסוף נצליח להציל את העיתון, את ההפצה, הדפוס, הכל. נקבל את כל הזכויות שלנו". העובדים זכו לצפירות תמיכה מהמכוניות שנסעו בסמוך להפגנה. "לא נהסס לחזור למשרדי אי.די.בי או לבית של נמרודי", סיכם מטר.

בהתייעצות של הרגע האחרון החליטו בוועד לוותר על ההפגנה המתוכננת מול משרדי דסק"ש במגדלי עזריאלי, בשל נכונותו של דנקנר ללכת לקראתם. "החלטה תמוהה", כינו זאת חלק מהעובדים. "היינו צריכים ללכת עד הסוף כי נוחי דנקנר מבין רק כוח".

בסוף השבוע האחרון פקע המועד האחרון להגשת הצעות רכש לעיתון מעריב. נאמני מעריב קיבלו כ-20 הצעות לרכישת פעילות העיתון או חלקים ממנה וכעת הם יבחרו את האטרקטיבית ביותר בשיתוף עם ועד העובדים. הועד שנכשל בניסיון להגיש הצעת רכש משלו לאחר שלא הצליח להשיג משקיע ינסה להצטרף לאחת ההצעות הקיימות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן