אי.די.בי למחזיקי האג"ח: אשרו דחיית התשלום

שלושה ימים אחרי פרסום הדוחות הרבעוניים והערת "עסק חי", ושלושה ימים לפני שאי.די.בי אמורה לפרוע חוב של 35 מיליון שקל למחזיקי האג"ח מסדרה ב', התקיימה היום אסיפת מחזיקי אג"ח סוערת בתל אביב. באסיפה ביקשה החברה ממחזיקי האג"ח לאפשר לה להפקיד את התשלום עבורם בנאמנות. אם יסכימו, תנסה אי.די.בי למצוא משקיעים נוספים במהלך השבועות הקרובים.

בעל השליטה נוחי דנקנר אמנם נעדר מהאסיפה, אולם הגיעו אליה בכירי אי.די.בי, ובראשם המנכ"ל חיים גבריאלי. "יש לחברה מספיק מזומנים לעמוד בהתחייבויות לפחות שנה", אמר גבריאלי. "אי.די.בי עוברת ימים קשים, אבל אנחנו מקווים שמחזיקי איגרות החוב ימשיכו להאמין בחברה. לאי.די.בי יש יכולת לעמוד בחובות שלה". בחברה הבטיחו כי הם פועלים במרץ על מנת למצוא משקיע חיצוני.

ביום שישי פרסמה אי.די.בי אחזקות את דוחותיה, ומלבד הערת "עסק חי", הציגה גם הפסד של 1.27 מיליארד שקל במהלך הרבעון השני של 2012. את הנזק המשמעותי לתוצאות החברה גרמו הפסדי כור ומעריב, והפחתת שווי שבוצעה למניות שופרסל, וגרמה לחברה לחתוך את ההערכה לרשת הקמעונות ב-188 מיליון שקל. כך, על חלקה של דסק"ש בכור הפסידה החברה ברבעון השני 742 מיליון שקל (בעיקר בשל ההשקעה בקרדיט סוויס), ועל חלקה במעריב רשמה הפסד בסך 173 מיליון שקל.

עוד לפני פרסום הדוח פנו הגופים המוסדיים לאי.די.בי ודרשו ממנה להקפיא את תשלום החובות מכספה עד שתצליח לגייס סכומים נוספים ממשקיעים חיצוניים.

דנקנר עצמו שלח מכתב לעובדי החברה ביום שישי לאחר פרסום הדוחות, ובו ניסה להרגיע אותם. "אנו עוברים בעת הזאת ימים קשים. לכולנו לא קל. אולם אני מאמין ובטוח שנצא מהמצב המשברי מחוזקים כשפנינו קדימה", ציין דנקנר. "אני מתכוון להמשיך לפעול ולנקוט בכל דרך אפשרית על מנת להגן על כספו של כל מי שהשקיע בחברות הקבוצה, לשמור על זכויותיהם של כל בעלי החוב ושל כל בעלי המניות. על כך אני נאבק ואמשיך להיאבק עד להתייצבות. אנו עובדים יומם ולילה, איננו נרתעים מביצוע כל הצעדים הנדרשים: נפעל להזרמת כספים, נמכור נכסים, נמשיך בצעדי התייעלות וקיצוצים בהוצאות – נעשה כל מה שיידרש".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן