אי.די.בי מכרה את יתרת החזקותיה בכלל תעשיות ב-223 מיליון שקל

אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר מוכרת את יתרת אחזקתה בכלל תעשיות: חברת האחזקות הודיעה כי מכרה הבוקר את ה-10.6% שנותרו לה בחברת כלל תעשיות, בעלת השליטה במונופול המלט נשר, לגורם מוסדי, במסגרת עסקה מחוץ לבורסה במחיר של 13.3 שקל למניה – נמוך ממחיר המניה בבורסה כעת, העומד על 14.4 שקל.

במסגרת העסקה תקבל אי.די.בי פתוח 223 מיליון שקל. החברה הודיעה כי בגין האחזקות במניות כלל תעשיות היא תרשום ברבעון הרביעי של 2012 הפסד של 10 מיליון שקל, וכי בגין המכירה תרשום ברבעון הראשון של 2013 רווח של 22 מיליון שקל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בחודש יולי האחרון השלימה אי.די.בי את מכירת השליטה (49.9%) בכלל תעשיות, שבבעלותה בין השאר גם חברת המשקאות יפאורה תבורי ונייר חדרה, לאיש העסקים לן בלווטניק תמורת 1.27 מיליארד שקל, לפי שווי של 2.55 מיליארד שקל. נכון להיום, שווי השוק של החברה עומד על 2.3 מיליאדר שקל.

המכירה מגיעה במסגרת מהלכים שמבצעים אי.די.בי באחרונה במטרה למצוא נזילות, על רקע מגעים מול מחזיקי האג"ח בניסיון להגיע להסדר חוב. לפני שבועיים נחשף ב"סופהשבוע" כי בפגישה עם מחזיקי האג"ח אמר דנקנר כי "אי.די.בי נמצאת בתקופת שפל מאוגוסט 2011, אך אני מעריך כי עברנו את שיאה ואנו לקראת סיומה". בנוסף, הבטיח דנקנר כי בקרוב יהיו "מספר פריצות דרך עסקיות".

נוחי דנקנר | צילום: תומריקו, יח"צ

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן