אי.די.בי צמצמה את ההפסד ל-20 מיליון שקל אך פרסמה הערת עסק חי

אי.די.בי אחזקות, שנמצאת בשליטת נוחי דנקנר, צמצמה את הפסדיה ברבעון השלישי מ-1.7 מיליארד שקל ל-20 מיליון שקל, בעיקר הודות למכירת כלל תעשיות, אך בדומה לרבעון הקודם, הוסיפו רואי החשבון של החברה הערת "עסק חי" לדוחות, בהם הם מביעים ספק בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי. עם זאת החברה מדגישה כי היא "בעלת יכולת להמשיך ולפעול במהלך עסקיה ובמסגרת זו לפרוע את התחייבויותיה".

"ביום ראשון הקרוב אני מתכוון לצאת לארגנטינה כדי לקדם עם אדוארדו אלשטיין את מימוש האופציה להשקעה של עוד 75 מיליון דולר בגנדן", אמר דנקנר. נזכיר כי בשל החקירה המתנהלת נגדו הוטל על דנקנר צו עיכוב יציאה מהארץ. "במקביל מתנהלים מגעים עם משקיעים וגופים בינלאומיים נוספים, על מנת לגייס הון לקבוצת אי.די.בי" הוסיף דנקנר.

"לנוכח תשואות אגרות החוב שלה, לחברה, אשר הינה בעלת מלוא ההחזקה באי די בי פתוח, אשר מניותיה אינן נסחרות בבורסה, אין יכולת מעשית בשלב זה למחזר חובותיה בשוק ההון או בבנקים, והיא טרם השיגה מקורות נוספים, הנדרשים לפירעון חובותיה ביוני 2013 ואילך. לאור אי הוודאות בדבר השגת המקורות הנדרשים לחברה, עולים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי" נכתב בדו"ח.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

למרות צירוף הערת עסק חי לדוחות זה הרבעון השני ברציפות, הקונצרן הגדול במשק הצליח לצמצם את הפסדיו בצורה ניכרת מ-1.7 מיליארד שקל ברבעון השלישי בשנה שעברה ל-20 מיליון שקל. זאת כאמור בעקבות ערך עלייתן של מניות קרדיט סוויס שאחריות על מחיקת הפסד של 776 מיליון שקל כפי שדווח ברבעון המקביל ומעבר לרווח של 218 מיליון ברבעון הנוכחי. כמו כן החברה הכניסה כ-251 מיליון שקל ממכירת כלל תעשיות – דבר שסייע בצמצום ההפסדים.

נוחי דנקנר, יו"ר אי.די.בי | צילום: סיון פרג'

"ייצוב אי.די.בי והובלתה לעמידה באתגרים ולצמיחה, הוא הנושא שעומד בראש סדר העדיפויות שלי, ובו אני מתכוון להמשיך להתמקד ולהקדיש לו את מירב זמני" אמר דנקנר לאחר פרסום הדוחות והתייחס גם לחקירה נגדו: "אני משוכנע שהחומר שהעברתי ושייאסף יוכיחו באופן הברור והחד משמעי שלא נפל שום פגם חוקי ושלא היה שום דופי בהתנהלותי".

בתוך כך, הערכת החברה כאמור היא כי תוכל לעמוד בהתחייבויות השונות על אף ההערה המצורפת. "עומדות מספר חלופות להשגת מקורות לפירעון התחייבויותיה בהגיע מועד קיומן", כותבת החברה בדו"ח. "החלופות כוללות בעיקר, אך לא רק, פתרונות מימון (לרבות הנפקת זכויות, מימוש אופציות, גיוס הון, לרבות בהצעה פרטית), לרבות כאלה אשר יאפשרו ביצוע שינויים מבניים בקבוצה, ופתרונות מבוססי מימוש חלקי של אי די בי פתוח".

במבט על תשעת החודשים האחרונים ההפסד של אי.די.בי מסתכם ב-973 מיליון שקל לעומת הפסד של 2.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

אי.די.בי פיתוח – מעבר לרווח של 110 מיליון שקל

החברה הבת – אי.די.בי פיתוח – דיווחה כמו כן שעברה לרווח של 110 מיליון שקל וזאת לאחר שברבעון השלישי של שנת 2011 דיווחה על הפסד של 1.7 מיליארד שקל. עיקר השינוי נובע בגלל תוצאות רבעוניות חיוביות של כור, עלייה בערך המניות של קרדיט סוויס ובזכות מכירת כלל תעשיות.

בסיכום שנתי עד כה – בתשעת החודשים הראשונים של 2012 אי.די.בי רשמה הפסד של 793 מיליון שקל, צמצום לעומת ההפסד בסכום של 2.4 מיליארד שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2011.

"בהשוואה לדוחות הקודמים אנו רואים בבירור מגמה של שיפור משמעותי בביצועים ובשווי השוק של כל החברות התפעוליות המרכזיות שלנו – כלל ביטוח, סלקום, שופרסל, מכתשים אגן ונכסים ובניין", אמר דנקנר. "גם שווי אחזקתנו בקרדיט סוויס עלה. תהליכי השיפור וההתייעלות הללו נמשכים בכל החברות, ואני מקווה שמגמת השיפור בתוצאות החברות בקבוצה תימשך ואף תתעצם".

"עבירות תרמית" – שבוע עמוס לנוחי דנקנר

יו"ר קבוצת אי.די.בי, נוחי דנקנר, נחקר השבוע בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים ועבירה על חוק איסור הלבנת הון, בהקשר להנפקת מניות וכתבי אופציה שבוצעה על ידי החברה ב-23 בפברואר 2012. על פי החשד, הנחה דנקנר את מקורבו וסוחר בבורסה לקנות מניות של אי.די.בי בעשרות מיליוני שקלים לפני ההנפקה על מנת להעלות את שער המניה. ביום פרסום דבר החקירה צנחה מניית החברה ב-5.1%.   

דנקנר שוחרר בתנאים מגבילים, וצו עיכוב יציאה מהארץ הוטל עליו למשך 180 ימים, כמו גם ערבות של 5 מיליון שקל. בבקשה להטלת עיכוב יציאה מן הארץ נכתב: "לאור חומרת העבירות, אופן ביצוען המתוחכם והיקפן, מתקיים חשש ממשי לשיבוש מהלכי משפט בדרך של תיאום גרסאות, השפעה על עדים ומעורבים פוטנציאלים והשמדת ראיות. לאור חומרת החדשות והיקף הפעילות קיים חשש ממשי להימלטות מאימת הדין".

אתמול כתב דנקנר מכתב לעובדי החברה: "אתם ודאי עוקבים בימים האחרונים אחר התקשורת", כתב דנקנר. "חשוב לי שתדעו את האמת שלא תהיו ניזונים רק מפרסומים חד צדדיים".

"בכל שלב משלבי ההנפקה שמרתי על החוק", המשיך דנקנר, "ועל כל הכללים הקיימים, על מנת להבטיח את תקינות ההנפקה. כל הנתנהלותי היתה בהתאם לכך הסברתי זאת באריכות ובפירוט לרשות לניירות ערך אשר מבצעת את תפקידה ובודקת את הדברים לעומקם. אני משוכנע שהסבריי והחומר שהעברתי יוכיחו באופן הברור ביותר שלא נפל שום פגם חוקי ולא היה שום דופן בהתנהלותי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן