אפל: יש הרבה סיבות להישאר איתה מעבר לאייפון 5

אפל אפילו עוד לא הודיעה רשמית על האייפון 5 – למעשה, החברה מעולם לא הודתה שהפרויקט הזה קיים בכלל – וכבר מחזיקי המניות של החברה רוצים לדעת מה עוד הוא יכול לעשות.התשובה, לפי דוח אנליסטי טרי של חברת ההשקעות פייפר ג'אפריי, היא – הרבה. הדוח מפרט עוד סיבות שבגינן משקיעים אמורים לחוש "שוֹריים" כלפי המניה, מעבר לרענון הצפוי של האייפון:

* בסתיו 2013, סביר שאפל תכריז על האייפון 6. יש משקיעים החושדים שההייפ לקראתו לא יהיה מאסיבי כמו זה שמלווה את האייפון 5.

* הדוח חוזה כי האייפונים הקיימים יוזלו למחיר לא מסובסד של 200 דולר בשנה הבאה, לעומת 375 דולר למודל ה-3GS עם 9GB כיום. הדבר אמור להאיץ את רווחי המניה בשווקים העולים, ולהגביר את אמון המשקיעים בהמשכיות הצמיחה הכוללת של אפל. בכוחה של החברה, לפי הדוח, להאיץ את מכירת יחידות האייפון בעד 34% ב-2014 בהשוואה ל-25% ב-2013, האצה שתונע בין היתר מהיצע האייפונים הזולים יותר. נתח השוק של החברה בסמרטפונים יכול לגדול ל-32% ב-2015, בהשוואה ל-20% היום. 

* הדוח חוזה האצה בצמיחת האייפד עם השקה של אייפד קטן יותר בהיקפו בסוף 2012, כנראה עם מסך של 7-8 אינץ' (17-20 ס"מ). מתוך ה-25-30% שאפל מחזיקה בהם בשוק הטאבלטים כעת, כ-75% מורכבים מטאבלטים של 7 אינץ'. אם החברה תוכל לקחת 50% משוק ה-7 אינץ', התוצאה הכוללת אמורה להיות קפיצה של 10% בנתח השוק הכולל של אפל.

* גם השקתה של אפל טלוויז'ן מתקרבת. אומנם הקונספט לפיו אפל מציגה טלוויזיה איננו חדש, הדעות בקרב המשקיעים האם הטלוויזיה הזו מציאותית עודן חלוקות. "בהתחשב בסקפטיות", נרשם בדוח, "אנו מאמינים כי הצגתה של אפל את הטלוויזיה תהווה זרז למניה. בטחוננו בכך הטלוויזיה הזו היא ממשית שעון על בדיקותנו עם ספקי חלקים, כמו גם עם הביוגרפיה של סטיב ג'ובס, ותגובתו של המנכ"ל הנוכחי טים קוק על הוועידה ביוני. אנו צופים כי אפל תוכל להציג את הטלוויזיה באמצע או סוף 2013 וממשיכים להאמין כי החברה תכריז על הטלוויזיה כשישה חודשים לפני ההשקה בכדי להקפיא את השוק". בדו"ח מעריכים כי מחירה הקמעונאי של הטלוויזיה יהיה 1,500-2,000 דולר, וכי היא תוכל להוסיף 4-8% להכנסות החברה בשנה הקלנדרית 2013.

מניית אפל רושמת בשעה זו עלייה של כ-0.4% ונסחרת בשווי של 665.4 דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן