בהזדמנות: מי רוצה לקנות אוסף יינות בשווי 5 מיליון דולר ממאמן מנצ'סטר יונייטד?

מאמן מנצ'סטר יונייטד לשעבר אלכס פרגוסון הולך להיפרד בקרוב מאוסף היינות הענקי שלו, שיוצע למכירה פומבית. האוסף, שכולל 5,000 בקבוקים, נאמד בסכום של חמישה מיליון דולר. הבקבוקים, כמו גם מזכרות ספורט שאסף פרגי במהלך שנותיו, יוצעו למכירה בחודש הבא בהונג קונג ובחודש שלאחר מכן בבית המכירות הפומביות כריסטי בלונדון.

"היינות ימשו לי כהסחה ונתנו לי איזון בחיים, שעזר לי להתמודד עם התפקיד התובעני כמנג'ר היונייטד", התפייט הסקוטי בהודעה שהוציא לעיתונות לקראת המכירה".

הוא גם חשף הצצה לחייו מחוץ לכדורגל, כשאמר: "עם הפרישה, יש לי את הזמן לבקר במקומות ולפגוש באנשים שמזינים את התשוקה שלי, כך שהרגשתי שהגיע הזמן לשחרר כמות גדולה של יינות שאספתי לכל אורך חיי".

פרגוסון, משחרר את האוסף | צילום: רויטרס

פרגוסון פרש מהיונייטד בשנה שעברה ופינה את המקום לדייויד מויס, שרושם עונה מאכזבת בשדים האדומים. ראש מחלקת היינות בכריסטי, דייויד אלסווד, החמיא למנג'ר על קולקציית הבקבוקים ואמר כי זה מדהים לראות כיצד הכשרון של סר אלכס לבחור שחקנים איכותיים למגרש זהה עברה גם למרתף היינות". מחירי היינות מהאוסף של פרגי נעים מ-350 ליש"ט ועד 65 אלף ליש"ט לבקבוק אחד.

פרגוסון התעניין לראשונה ביינות במהלך ביקור במונפלייה בשנת 1991. הוא שוחח עם בעלי המלון בו שהה והאחרון המליץ לו אילו יינות כדאי לו לקנות. התלהבותו גדלה והוא החל לאסוף יינות מרחבי העולם.

בראיון לבית המכירות הפומביות הוא גם סיפר על היינות האהובים של מאמנים אחרים. "מנצ'יני תמיד הביא בקבוק של יין סאסיקאיה למשחק. הוא הבין בצורה סבירה ביינות. לארסן (ונגר) יש גם כמה בקבוקים טובים. הייתי חייב לתת להם, כדי להזכיר להם שהם צריכים להחזיק בקבוקים טובים יותר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן