“בוצע מהלך עוין נגדנו; אם יהיה צורך – ננקוט בהליכים משפטיים”

"בוצע מהלך עוין נגדנו, ואם צריך ננקוט בהליכים משפטיים" – כך אמר הערב בעל השליטה באי.די.בי אחזקות, נוחי דנקנר, בחדשות ערוץ 10. דנקנר התייחס בדבריו להסכמות על מתווה להסדר חוב כולל בקבוצת אי.די. אליהן הגיעו אתמול נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות ונציגות האג"ח של החברה הבת, אי.די.בי פתוח.

"אני לא מבין למה הם (מחזיקי האג"ח) רצו וחתמו על הסכם אחר",המשיך היום דנקנר. "זהו ניסיון להשתלט על החברה – ואני מקווה שהם לא יצליחו. היו גם מהלכים שהתבררו כנכונים ואת זה כנראה נוח יותר לשכוח. אני לא מתכוון להתפטר", הוסיף דנקנר.

אתמול טען בעל השליטה באי.די.בי כי יציע "הצעה טובה יותר מההצעה הקלוקלת בעיני והמוטעית של שתי הנציגויות", כדבריו: "8 שנים קיבלתי כל ציון לשבח על העסקים שלי ואני מסתייג מכינויי הגנאי שנותנים לי", אמר דנקנר. 

מוקדם יותר אתמול מסרה חברת אי.די.בי כי ידעה על המגעים המתקיימים בין נציגויות האג"ח של החברה, אך ההנהלה הופתעה לנוכח ההגעה להסדר. בקבוצה שקדו במהלך סוף השבוע על הגשת הצעה נגדית למחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות. "אנו תמהים על החלטת נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות לוותר על החוב כלפיהם תמורת נזיד עדשים, ולהעניק את העודף הנכסי העצום המצוי בקבוצה, לידי נושיה של אי.די.בי פתוח", נמסר מהחברה.

נוחי דנקנר | צילום: מור אלוני

החברה נמצאת במצב מורכב שכן הנציגויות של פיתוח ואחזקות חתמו בהסדר ביניהן על אקסוליסביות שמשמעותה תיאום והבנה בין הצדדים על כל צעד ומו"מ עתידי, כך שאם החברה אכן תציע הצעה משופרת לנציגות אחזקות, זו מחוייבת לדון בהצעה יחד עם נציגויות פתוח. מצד שני אי.די.בי לא תנסה להגיע להסדר עם פתוח משום שלטענתה החברה סולבנטית (כשרת פרעון).

"הנציגות ממליצה על תספורת דרמטית למחזיקי אגרות החוב ועל השמדת ערך עצומה לכל ציבור בעלי מניותיה של אי.די.בי אחזקות", הוסיפה החברה. "לא ברור לנו אילו אינטרסים עומדים מאחורי הצעה זו, אשר מעבירה עודף של מיליארדי שקלים לנושים מסוימים, על חשבון הפסדי עתק שייגרמו לנושים אחרים ולבעלי המניות מהציבור".

"קבוצת אי.די.בי רואה לנגד עיניה את טובתם של כלל בעלי החוב, נותני האשראי ובעלי המניות. הקבוצה תפעל כנגד מהלך תמוה ומעוות זה ובכוונתה להציע בזמן הקרוב למחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות הצעה טובה בהרבה מההצעה הקלוקלת שגובשה על ידי הנציגויות".

על פי הסדר החוב עליו סיכמו הנציגויות, נוחי דנקנר יאבד את השליטה על החברות, כאשר אי.די בי פתוח ואחזקות ימוזגו לחברה אחת. מחזיקי החוב באחזקות יקבלו 10% ממניות החברה ושתי סדרות אג"ח בסך 400 מיליון שקל. מחזיקי פיתוח יקבלו 90% ממניות החברה ותונפק סדרת אג"ח בסך 3.45 מיליארד שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן