בורסת טוקיו צללה ב-3.7%; ראש ממשלת יפן שינזו אבה: "המדיניות הכלכלית מוכיחה את עצמה"

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה שלילית כאשר טוקיו המשיכה לצנוח על רקע היחלשות הדולר מול הין. בורסת הונג קונג רשמה ירידות שערים על רקע נתוני מאקרו מעורבים אודות הסקטור היצרני בסין. 

בורסת טוקיו צללה ב-3.7%, שנחאי ננעלה ביציבות והונג קונג רשמה ירידה של 0.5%. הדולר ממשיך להיחלש מול הין ונסחר ברמה של 100.12 ין.

צילום: רויטרס

הבוקר ניסה ראש ממשלת יפן להרגיע את הרוחות והצהיר כי "המדיניות הכלכלית מוכיחה את עצמה. המשקיעים צריכים להיות יותר בטוחים". את הדברים אמר שינזו אבה בתום כינוס בנושא השקעות עם מדינות אפריקה. עוד אמר אבה כי הפתרון לצמיחה הכלכלית ביפן הוא הפחתת הרגולציה במשק. אבה לא הגיב במפורש לתנודתיות בשווקים.

בסוף השבוע פורסם כי מדד הפעילות היצרנית של בסין עלה בחודש מאי ל-50.8 נקודות, זאת בהשוואה ל-50.6 נקודות שרשם בחודש אפריל. מדד זה מעיד על שיפור תנאי הפעילות העסקית בסין. 

מנגד, מדד מנהלי הרכש של בנק HSBC ירד בחודש שעבר ל-49.2 נקודות, לעומת 50.4 נקודות באפריל. מדובר בנתון הנמוך ביותר של המדד מאז חודש אוקטובר וכן בנתון נמוך מציפיות האנליסטים, שחזו שיגע לרמה של 49.6 נקודות. ירידה של המדד מתחת ל-50 נקודות היא מדאיגה, משום שהיא מעידה על האטה במשק. 

בסוף השבוע פורסם גם כי למרות שהמחירים במדינה נותרו ברמה נמוכה בחודש אפריל, עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.3%. נתון זה מוכיח שהמדיניות המוניטרית של הממשלה נגד ירידת המחירים במדינה מתחילה להשפיע והשוק נכנס לאינפלציה. מדד מחירי הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון, ירד ב-0.4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן