בזכות כור: דסק"ש עברה לרווח של 143 מיליון שקל ברבעון השלישי

חברת דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי שבבעלותו של נוחי דנקנר, פירסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2012. מהנתונים עולה כי החברה עברה ברבעון השלישי לרווח של כ-143 מיליון שקל בהשוואה להפסד של כ-1.3 מיליארד שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012 רשמה דסק"ש הפסד של כ-713 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-1.75 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

המגמה החיובית נובעת בין היתר משיפור במאזן של החברות בנות, כור, שופרסל ונכסים ובניין. כור תעשיות הציגה ברבעון השלישי רווח נקי של כ-230 מיליון שקל עבור דסק"ש. הרווח הנקי של שופרסל עמד על 33 מיליון שקל אל מול 15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 120%. 

תוצאות נכסים ובניין הושפעו לרעה מהפרשות חשבונאיות, בעיקר בגין הפרויקטים בלאס ווגאס בהם היא משתתפת (הפחתה של כ-90 מיליון שקל בגין פרויקט הפלאזה וכ-110 מיליון שקל בגין פרויקט מסחר ומשרדים). למרות זאת עמד ההפסד הנקי של החברה על 185 מיליון שקל לעומת 333 מיליון אשתקד, שיפור של 44%.

לעומת זאת, עמד הרווח הנקי של סלקום על 54 מיליון שקל, לעומת 86 מיליון שקל אשתקד, ירידה של 37%. הכנסותיה של סלקום ברבעון השלישי בשנת 2012 הסתכמו ב-1.45 מיליארד שקל בהשוואה ל-1.6 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-13%. 

יכול להיות מרוצה. נוחי דנקנר, בעל השליטה בדסק"ש | צילום: סיון פרג'

דסק"ש הודיעה כי היא בוחנת מעת לעת שינויים פוטנציאלים שונים: במסגרת זאת נבחנת אפשרות מיזוג כור עם חברת אחזקות אחרת בקבוצה. בהקשר זה נבחנים שני מהלכים, האחד – מיזוג כור עם דסק"ש (או הפיכת כור לחברת בת בבעלות מלאה של דסק"ש), והשני – מיזוג או רכישת כור על ידי אי.די.בי אחזקות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן