ביהמ"ש פסק: נוחי דנקנר ואיתי שטרום הורשעו בהרצת מניות אי.די.בי

בלי ספק סביר: איש העסקים נוחי דנקנר ואיש שוק ההון איתי שטרום הורשעו לפני זמן קצר בהרצת מניות אי.די.בי. לדברי שופט המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בת"א, חאלד כבוב, הראיות לא הותירו ספק סביר להרשעה. עוד ציין השופט כי "דנקנר פעל באופן לא שגרתי להצלת קונצרן אי.די.בי, פנה לכלל חבריו ומכריו והיה מודע למצב הקונצרן". העונש המירבי על עבירות מסוג זה הוא חמש שנות מאסר בפועל.

שטרום ודנקנר הורשעו בהשפעה בתרמית והנעה בתרמית ועבירות של פעולה ברכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון. לשטרום יוחסה גם עבירה של הדחה בחקירה ולדנקנר יוחסו עבירות של דיווח הכוונה להטעות משקיע סביר.


דנקנר. פעל באופן לא שגרתי | צילום: יח"צ

בדבריו התייחס השופט לעדותו של עד המדינה עדי שלג, בה נראה כי נתן אמון. כבוב ציין כי כאשר חלק מעדותו של עד המדינה הפרקליטות הפחיתה מחשיבותה. עם זאת, קבע כבוב כי אין במקרה זה מספיק על מנת לפגוע בהרשעה כולה וכי בסופו של יום הותיר בו שלג רושם ישר, זאת על אף שלעדותו משקל מוגבל.

במהלך המשפט, התביעה טענה שפעילותו של נוחי דנקנר מלמדות על מעורבות במימון פעילות שהשפיעה על שער מניית אי.די.בי, והביאה ראיות נסיבתיות שחוזקו על ידי עד המדינה. מנגד, דנקנר ושטרום הביאו הסברים מפורטים לכל אותן ראיות נסיבתיות ותקפו את עדותו של שלג. הקושי העיקרי עמו נאלצה הפרקליטות להתמודד הוא העדר ה"אקדח המעשן", שבתיקי הרצת מניות מתבטא בדרך כלל בהקלטות של שיחות בזמן אמת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן