ביל גייטס חוזר להוביל את רשימת 400 עשירי ארצות הברית

מגזין פורבס פרסם היום את דירוג 400 האנשים העשירים בארה"ב, כשבראש הרשימה עומד ביל גייטס, אשר שוויו מוערך ב72 מיליארד דולר. האמריקני העשיר ביותר ב20 השנים האחרונות גם השיב לעצמו לאחרונה את תואר "האדם העשיר ביותר בעולם", כשעקף את איל התקשורת המקסיקני קרלוס סלים. וורן באפט ניצב במקום השני ברשימה, והוא זה אשר הוסיף את כמות הדולרים הגדולה ביותר לחשובונו השנה, כשהוסיף 12.5 מיליארד דולר.

לכתבה על האמריקאים העשירים והזווית הישראלית – לחץ כאן

ההנפקה החמה של מניות פייסבוק הקפיצו את הונו של המיליארדר הצעיר מארק צוקרברג ב9.6 מיליארד דולר והשיבו אותו לרשימת 20 המיליארדרים הבכירים, לאחר היעדרות של שנה. קארל איקן אמנם הפסיד במאבקו למנוע מחברת Dell מלהפוך לחברה פרטית, אך מבחינה עסקית הוא סגר שנה טובה מאוד, בה שב גם הוא לרשימת 20 המיליארדרים המובילים,לאחר שנעדר ממנה מאז שנת 2008.

המרוויח הגדול ביותר באחוזים הוא דיוויד דופילד, שהונו יותר משילש עצמו השנה ונסק עד לכדי 6.4 מיליארד דולר. שלדון אדלסון, טייקון הקזינו ובעליו של העיתון "ישראל היום" מדורג במקום ה11 כששוויו מוערך ב28.5 מיליארד דולר. חיים סבן האמריקאי – ישראלי מדורג במקום ה143, כשהונו מוערך ב3.4 מיליארד דולר. 

ביל גייטס ו-וורן באפט, המובילים את הרשימה I צילום: רויטרס

חמש שנים לאחר המשבר הכלכלי אשר פקד את ארה"ב, "חבורת המיליארדרים" כקבוצה הצליחה להשיב לעצמה את ההפסדים כולם. שווים של 400 האמריקנים העשירים יחדיו שבר שיא השנה, והוא מוערך ב- 2.02 טריליון דולר, כמעט כמו התל"ג של רוסיה כולה. מדובר בעלייה של 300 מיליארד דולר בשוויה של הקבוצה ביחס לשנה שעברה, ויותר מכפול משוויה לפני עשור.

שוויו הממוצע של חבר ברשימה האקסקלוסיבית הוא 5 מיליארד דולר, נתון אשר קובע שיא חדש נוסף. השווי המינימלי אשר נדרש השנה בכדי להיכלל ברשימה הוא 1.3 מיליארד דולר. מכיוון שרף הכניסה השנה גבוה במיוחד (הגבוה ביותר מאז 2008, לפני נפילת השוק האמריקאי), 61 מיליארדרים אמריקנים מצאו את עצמם מחץ לרשימה. 

הרשימה השנה כוללת 20 חברים חדשים. הבולטים שבהם הם מייקל רובין, בעליה של חברה לרכישה קמעונאית באינטרנט של מוצרי ספורט, ג'ף סטון, המחזיק במספר חנויות יוקרה בשדרה החמישית ובטיימס סקוור בניו יורק, ורוברט פרה בן ה35, המחזיק בחברה המפתחת ציוד לאינטרנט אלחוטי מתקדם.

במקום ה-11. אדלסון I צילום: רויטרס

מעניין לראות כי 30 אנשים בלבד אשר נכללו ברשימה של השנה שעברה – איבדו משווים במהלך השנה, וכי 28 מיליארדרים איבדו את מקומם ברשימה במרוצת השנה החולפת. הערכות השווי כולן מעודכנות לתאריך 23/08/2013.

 

העשירייה הפותחת:

1. ביל גייטס, 72 מיליארד דולר
2. וורן באפט, 58.5 מיליארד דולר
3. לארי אליסון, 41 מיליארד דולר
4. צ'ארלס קוח, 36 מיליארד דולר
5. דיוויד קוח, 36 מיליארד דולר
6. קריסטי וולטון ומשפחתה, 35.4 מיליארד דולר
7. ג'ים וולטון, 33.8 מיליארד דולר
8. אליס וולטון, 33.5 מיליארד דולר
9. ס. רובסון וולטון, 33.3 מיליארד דולר
10. מייקל בלומברג, 31 מיליארד דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן