בית המשפט מינה משקיף חיצוני לאי.די.בי פתוח; דנקנר לפורבס: "משקיף חיצוני לא מבהיל אותי"

"משקיף חיצוני לא מבהיל אותי, יהיה בסדר", כך אמר היום לפורבס בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי נוחי דנקנר לאחר החלטת בית המשפט למנות את עו"ד חגי אולמן למשקיף חיצוני בעל סמכויות נרחבות באי.די.בי ואת אייל גבאי כמומחה כלכלי בחברה. באי.די.בי הביעו שביעות רצון מההחלטה, אשר משאירה את השליטה בחברה בידיו של דנקנר, אשר הוסיף: "אני לא מכיר עוד חברה בישראל חזקה ושקופה כמונו".

הדיון נקבע היום לאחר יומיים של ארכה שהעניק בית המשפט לצדדים לשם ניהול משא ומתן, אך הם הסתיימו ללא הצלחה. מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח, החברה הבת של אי.די.בי אחזקות, ביקשו שבית המשפט יקבע כי החברה חדלת פירעון ויכפה עליה תוכנית הבראה.

אורשנטיין הודיע כי החליט להיעתר לבקשה באופן מוגבל. "מחד לאפשר את המשך פעילותה של החברה ומאידך למנות משקיף בעל סמכויות, עו"ד חגי אולמן ואיל גבאי כיועץ כלכלי. המשקיף יהיה כפוך לבית המשפט ויגיש דוח תוך 14 יום".

"על הצדדים להגיע לשולחן הדיונים גם מחוץ לכותלי בית המשפט ולנסות להגיע לפתרון", המשיך אורנשטיין. השופט מתח ביקורת עם על הבנקים: "אני מסתייג מפעילות הבנקים וחברות הביטוח על הענקת אשראי ללא בטוחות. מסתייג מהתנהלותו של בנק לאומי שסיפק לבית המשפט תגובה עמומה ולא מנומקת. מסתייג מהתנהלותו של דנקנר שלא הגיע לדיון על אף שהחברה שלו עומדת ברגע קריטי. לא ניתן להתעלם מראיות שהוצגו לפנינו המהוות תמרור אזהרה לעתיד החברה".

בתגובה להחלטה נמסר מאי.די.בי: "היום נמנע ניסיון השתלטות עוינת על אי.די.בי פתוח מצידן של יורק ופסגות, אשר נשענו על דוח מגמתי שהזמינו מחברת טאסק. אי.די.בי פתוח היא חברה כשרת פירעון אשר פועלת בשקיפות מלאה. בקופתה 1.1 מיליארד שקל, ובבעלותה נכסים מצוינים, אשר ערכם הכלכלי גדול משמעותית מסך התחייבויותיה".

"בית המשפט החליט לאפשר את המשך התנהלותה התקינה והרגילה של החברה, וקבע כי אין מקום לתת משקל לחוות הדעת של טאסק, בהיותה מבוססת על שיטת הערכה שנדחתה בידי בית המשפט העליון. אנו מכבדים את החלטת בית המשפט ומברכים עליה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"הבקשה תפגע בהשקעת אלשטיין"

אתמול הגישו נציגות מחזיקי האג"ח של החברה האם אי.די.בי אחזקות לשופט אורנשטיין דיווח על פגישתם עם המשקיע המיועד בחברה, איש העסקים היהודי-ארגנטיני, אדוארדו אלשטיין. לטענת אי.די.בי, דיווחו הנציגים כי אלשטיין נחוש לבצע את השקעתו ישירות באידיבי אחזקות, אולם מתן הסעדים שמבקשת נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח, לרבות מינוי בעל תפקיד מטעם בית המשפט בחברה, יעמיד בסכנה ממשית את השקעת אלשטיין.

עוד דיווחו נציגות ונאמני אי.די.בי אחזקות לשופט אורנשטיין, שכדי לשפר את הממשל התאגידי הם דורשים לצמצם את מספר הדירקטורים המכהנים בו זמנית באי.די.בי אחזקות ובאי.די.בי פתוח, כך שרק שני דירקטורים יכהנו במקביל בשתי החברות.

אתמול בערב התחייב אלשטיין בפני מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות להעביר לחברה 57 מיליון דולר במסגרת הסכם ישיר ומחייב. בתום פגישה שערכו נציגות האג"ח עם נציגי החברה ואלשטיין סוכם כי איש העסקים יעביר טיוטת הסכם בין החברה שבשליטת אלשטיין לבין אי.די.בי אחזקות, ואשר על פיה תתחייב קבוצת אלשטיין להזרמה של 57 מיליון דולר ישירות לאי.די.בי אחזקות במסגרת הנפקת זכויות שתבצע החברה.


דנקנר בבית המשפט | צילום: תומר ורון

מהנציגות נמסר כי, מחזיקי האג"ח וכן המומחה מטעם בית המשפט איל גבאי, סבורים כי מדובר בהתחייבות כבדה וממשית אשר יש בה בכדי להעיד על רצינות והיתכנות של הפקדת הכספים על ידי אלשטיין לאחר החתימה על הסדר החוב.

מוקדם יותר אתמול נעשתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב פניה מצד התארגנות המשקיעים הפרטיים באי.די.בי אחזקות בבקשה לדחות את הבקשה לפירוק אי.די.בי פתוח ולמנות מטעם בית המשפט "נציג בעל ניסיון שישמור על האינטרסים של בעלי החוב בחברה". בנוסף, יצאו בהתארגנות במסר חריף כנגד מה שהם מכנים, "משא ומתן בין קרן יורק לנוחי דנקנר מאחורי גבם של כלל בעלי החוב".

שלשום הגיש מחזיק אג"ח פרטי בקשה לתביעה נגזרת נגד החברה, בה יצא נגד חלוקת הדיבידינד שערכה אי.די.בי פתוח ב-15 בנובמבר 2011 לחברה האם אי.די.בי אחזקות, בסך 64 מיליון שקל.

על פי התביעה, "חברי דירקטוריון החברה פעלו בניגוד לדין (ושלא לטובת החברה) תוך שהם מעדיפים את טובת הבעלים, אי.די.בי אחזקות – אשר נהנתה מחלוקת הפירות האסורה – על פני טובת החברה ונושיה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן