בלי דיסטנס: 5 דברים שאתם חייבים לדבר עליהם עם הבוס שלכם

להיכנס למשרד של הבוס יכול להיות חם או קר: אתם יכולים לקבל טפיחה על השכם על עבודה טובה שעשית, או שאתם יכולים לקבל מנה הגונה של ביקורת בונה. אולי הבוס שלכם רוצה לתת לכם פרויקט חדש ונהדר, או לשאול אותכם לגבי הדו"ח שהייתם צריכים להגיש לו היום (רגע, איזה דו"ח?).

אבל מתי יוצא לכם להיכנס למשרד של הבוס כדי לשוחח? מסתבר שכדאי לכם לפנות לבוס שלך על בסיס קבוע לגבי מספר דברים. כשתפנו את הזמן לדבר על הדברים החשובים האלה עם הבוס שלכם, תגלו שאתם מאושרים יותר בקריירה שלכם ושהבוס, החברים לעבודה והחברה באופן כללי – מעריכים אותכם יותר. אז בפעם הבאה שאתם עוברים ליד המשרד של הבוס שלכם, היכנסי פנימה והתחילו לדבר איתו על חמשת הדברים האלה:

1. איפה אתם רואים את עצמכם בעוד חמש שנים

גם אם אתם רואים את עצמכם בתפקיד אחר או במחלקה אחרת, זה בסדר ויכול להיות גם מועיל לדבר עם הבוס שלכם על מטרות הקריירה שהצבתם לעצמכם. נכון, הדבר יכול להיות מאיים כשאתם מעלים את זה לראשונה (במיוחד אם אתם מקווים לעשות שינוי גדול בקריירה בשלב מסוים), אבל בטווח הרחוק – זה למעשה יכול לפתוח בפניכם דלתות וליצור הזדמנויות חדשות.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

מדוע שהבוס שלכם יהיה פתוח בפניי האמביציה שלכם להתקדם לתפקיד אחר? במקרים רבים, הוא או היא רוצים לראות אתכם מתקדמים ומשיגים את היעדים והמטרות שלך. מנהלים רבים שואלים את עובדיהם "איפה אתה רוצה לראות את עצמך בעוד חמש שנים?" מכיוון שאם יש דרך בה הם יכולים לעזור להם, הם יעשו זאת. בין אם זה אומר לזרוק מילה טובה במחלקה אחרת ובין אם זה אומר לתת להם פרויקט חדש שיעזור להם לפתח את הכישורים הנדרשים לתפקיד האחר, הם מעוניינים לעזור.

צילום אילוסטרציה: ingimage/ASAP

כמובן, יש דרך נכונה ושגויה לנסח את המטרות שלך. למשל, לא כדאי לכם להגיד לבוס שאתם רוצה בקרוב לנטוש את הספינה ולקחת את התפקיד שלו. תתחילו בקטן, באזכור של המקום בו אתם רוצים לראות את עצמכם בסופו של דבר: "אני אשמח להתקדם לתפקיד ניהולי יום אחד". אם הוא קיבל את זה יפה, תעברו לציין באופן ספציפי איך אתם יכולים להשיג את המטרות הללו, אפילו אם, בסופו של דבר, המשמעות היא לעבור למחלקה או חברה אחרת.

2. הרעיונות שלכם לגבי החברה

כשאתם טובעים בעבודה, אתם נוהגים למלמל לעצמכם "זה היה כל כך הרבה יותר קל אם הייתי יכולה לעשות זאת בדרך שלי". אבל באיזו תדירות אתם באמת מציגים את הרעיון ברצינות לבוס שלכם כפתרון לבעיה?

דיון עם הבוס על הרעיונות שלכם יכול להועיל בכמה דרכים. ראשית, אתם מראים לו שאתם לוקחים יוזמה, שאתם מחויבים לשפר את החברה, ושאתם באמת רוצים לתרום לקבוצה. שנית, אולי באמת תזכו לראות את הרעיון שלכם מיושם, ובהנחה שהוא באמת אפקטיבי ויעיל כמו שאתם חושבים – אלו חדשות נפלאות לכם ולצוות שלכם.

על מנת להוציא את המיטב מהשיחה שלכם, בואו מוכנים עם תוכנית. נסו משהו כמו "שמתי לב שהעובדים החדשים עדיין לא שוחים בהפעלת תוכנת ה-CRM. אני אשמח להציע תכנית הכשרה שתעזור להם ללמוד את זה קצת מהר יותר. הנה מתווה של הרעיון שלי. מה אתה חושב?"

3. עצה למצבים קשים בעבודה

כשאתם רואים את הבוס שלכם רק כבן אדם שמחלק לכם הוראות ומשימות, אתם מחמיצים עצות טובות שהוא יכול לתת לך. זכרו, יש סיבה לזה שהם הבוסים – לו או לה יש ניסיון רב בכל מיני מצבים שונים, אז נצלו את זה על מנת לקדם את הקריירה שלכם.

תעזרו בבוס | צילום אילוסטרציה: ingimage/ASAP

לא, לא כדאי שתספרו לבוס שלכם על כל בעיה קטנה שצצה, אבל אם אתם לא יכולים לפתור משהו לבדכם, למה שלא תנצלו את המשאב היקר הזה שיושב מתחת לאפכם?

4. תובנות מהחברה והתעשייה

כמובן שהבוס שלכם צריך להתעסק במשימות היומיומיות, אבל הוא יכול להעניק לכם תובנות לגבי דברים נוספים, יותר מדדליין וערכים של החברה, בעיקר אם הוא או היא נמצאים בחברה או בתעשייה כבר מספר שנים.

זה יכול להיות לגבי תהליכים לא מוכרים בחברה, ההיסטוריה של החברה או התעשייה כולה. בין אם מדובר בסקרנות בלבד או באסטרטגיות לעתיד, אל תפחדו לשאול שאלות על הדרך בה החברה או התעשייה עובדת באמת מבפנים. כך תרוויחו הרבה מידע יקר ותוכיחו שאתם יותר מסתם משכורת.

5. החיים האישיים שלך

אם הבוס שלכם עוקב אחריכם ברשת חברתית, אתם בטח מעדיפים למצוא דרך בה הוא או היא ידעו פחות לגבי החיים האישיים שלכם. אבל למען האמת, לשתף את הבוס שלך בדברים אישיים אינו לא דבר רע. למעשה, זה יכול לעזור לכם לייצב את הקשר המקצועי ביניכם.

אז תשפכו כמה פרטים לגבי המשפחה שלכם, הילדות שלכם או אפילו לגבי מה עשיתם בסוף השבוע, ושאלו גם אותו שאלות. רוב הסיכויים שתגלו משהו שיש לכם במשותף, תצחקו קצת, ולפחות לכמה רגעים תוכלו להירגע במקום לדאוג לסטטוס של הפרויקט הנוכחי שלכם.

אתם לא צריכים להיכנס ליותר מדי פרטים, או לבזבז שעות בלספר אחד לשני סיפורים אישיים, אבל להתיידד עם הבוס עשוי לגרום לכם להרגיש יותר בנוח לבוא אליו עם עניינים יותר רציניים. אולי לעולם לא תבלו יחד מחוץ לשעות העבודה, אבל זה לא אומר שאתם צריכים להימנע מכל סוג של קשר אישי.

אולי זה לא ירגיש טבעי בהתחלה, אבל נסו לפתוח בשיחה עם הבוס לגבי העניינים החשובים האלה. בסופו של דבר (כשאתם מאושרים יורת בעבודה וקרובים יותר למטרות הקריירה שלכם), תבינו שזה השתלם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן