בשם האבטיפוס: סנג'יי ג'ה עף על הרייזר החדש

הקשיב לקבוצת המיקוד. ג'ה I צילום: רויטרס

המותג רייזר (RAZR) של מוטורולה איבד לא מעט מזוהרו כשעסקי הסלולר של חברת הטכנולוגיה ספגו מכה בסוף שנות ה־2000, במידה רבה כתוצאה מהישענות על מכירות הרייזר. למרות זאת, החליטו בחברה להחזיר עטרה ליושנה, ולקרוא לסמארטפון המתקדם ביותר שלהם (שנחת במחוזותינו בסוף 2011), דרויד רייזר.

סנג'יי ג'ה, מנכ"ל מוטורולה מוביליטי, סיפר לפורבס שיש חמש סיבות לכך שהוא מבצע החייאה לשם רייזר. ראשית, חולק הסמארטפון דרויד רייזר החדש של מוטורולה כמה מאפיינים עם מכשיר הרייזר הראשון, המקורי. מאפיין אחד, לדברי ג'ה, הוא דקיקות – במיוחד בהשוואה לסמארטפונים מתחרים. 

בזמנו, כשיצא הרייזר המקורי בעובי 13.9 מ"מ ב־2004, היו אלה מידות יוצאות דופן. עוביו של דרויד רייזר הוא 7.1 מ"מ. לשם השוואה, עובי אייפון S4 של אפל הוא 9.3 מ"מ ועוביו של הדרויד ביוניק של מוטורולה הוא 11 מ"מ.

המאפיין המשותף השני בין שני המכשירים הוא תחושה של מתכתיות. מבחינת מוטורולה פירוש הדבר הוא גם מראה מתכתי וגם שימוש בחומרים חדשניים. הרייזר המקורי יוצר בקשת של צבעים, רבים מהם עם ברק מטאלי. מוטורולה העבירה את המראה הזה אל הדרויד רייזר באמצעות חומרים יוצאי דופן כמו סיבי קבלר. כדי להדגיש את המטאליות, קישטה מוטורולה את גב הטלפון בעיטורי אלומיניום בחיתוך יהלום.

מאפיין משותף שלישי הוא תצוגה בהירה. אף שגודלו של מסך הרייזר המקורי היה רק 2.2 אינץ', הוא נחשב גדול יחסית לשאר הטלפונים בני זמנו. גודל המסך של הדרויד רייזר הוא 4.3 אינץ' – לא גדול כמו מסכי ה־4.5 אינץ' של הסמסונג אפיק טאץ' G4 ושל LG אופטימוס LTE, אבל ג'ה טוען שתצוגת המסך תוכננה כך שאיכות הצבעים תיצור אשליה של מרחב גדול עוד יותר.

סיבות נוספות ל"קאמבק" קשורות לעסקים. למרות הצרות שהיו למוטורולה עם הרייזר, טוען ג'ה כי המותג עדיין אהוד. בהסתמך על קבוצת מיקוד, גילו בחברה שכאשר משלבים את שמות המותגים מוטורולה ורייזר חל שיפור בכל שלושת מדדי המותג שנבחנו. אגב, את הבדיקה הזאת עשו, כך מתברר, עוד לפני פיתוחו של הרייזר. "כשהיה לנו טלפון שענה על כל הקריטריונים (של המכשיר המקורי), החלטנו לחזור (אל השם)", מספר ג'ה.

רייזר הוא עדיין מותג מוכר מאוד, אם כי סביר שהמודעות נמוכה יותר בקרב צרכנים צעירים יותר שפספסו את השקת הרייזר הראשון. מוטורולה הספיקה למכור יותר מ־130 מיליון יחידות עד שהרייזר המקורי יצא מהשוק. הם סבורים כי נתון זה הופך את הרייזר לטלפון הנמכר ביותר בעולם עד כה, מלבד האייפון של אפל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן