גולשים בזמן: גוגל השיקה את יישום "מכונת הזמן" המסקרן שלה

אם תמיד חלמתם לנסוע בזמן, כמו בסרטים ההוליוודיים ״דוקטור הו״ או ״בחזרה לעתיד״, ייתכן שגוגל מחזיקה בפתרון הקרוב ביותר בנמצא להגשמה של החלום.ענקית הטכנולוגיה האמריקאית השיקה שירות חדש באמצעות יישום Google Street View, בעזרתו אתם מוזמנים לצפות באתרים מסויימים ברחבי העולם, כפי שצולמו באופן קבוע החל משנת 2007 ועד היום – לא פחות מ-7 שנים של נופים משתנים ברחבי העולם. כלי ה-Time Lapse, שהושק אתמול בלילה מאפשר למשתמשים לחזור לנקודת זמן מסויימת – ולראות כיצד המקומות האהובים עליהם השתנו לאורך הזמן.

נסיעה בזמן ב-Street View

״המשימה שלנו בבניית שירות Google Maps היא לבנות מפה מדוייקת, שימושית ומקיפה, ואני חושב שלהיות מסוגלים לחשוף תמונות היסטוריות שיש בידינו ונאספו בעבר עוזר לנו מאוד באספקט הזה״ סיפר וינאי שט (Vinai Shet) מנהל המוצר של Street View בגוגל בפוסט בבלוג הרשמי של השירות. ״בתוך שנתיים, שנת 2007 תיחשב כבר לוינטג׳, כך אנו מקווים, מכיוון שככל שעובר זמן רב יותר, הכלי הזה הופך להיות יקר ערך יותר ויותר עבור המשתמשים שלנו״.

צילום: shutterstock

הפיצ׳ר החדש של המסע בזמן מתבסס על נתוני תמונה שצולמו על ידי אנשים אשר סיירו ברחבי העולם בשירות Google Street View – בין אם מדובר ברכבי שטח, אופנועי שלג, תלת אופן ואפילו אנשים פרטיים שהשאילו את המצלמה מגוגל ויצאו לסייר ברגל בעולם ולצלם מקומות מדהימים. בכדי לגשת לשירות ה-Time Lapse, תצטרכו להגיע לאחד המקומות אשר תומכים בפיצ׳ר דרך Google Street View, ואז ללחוץ על סמל השעון בחלקו העליון של המסך בכדי לצפות באותו האיזור לאורך 7 השנים האחרונות. מעבר לשינוי המרתק בנוף, ניתן גם לראות את ההבדלים הטכנולוגיים בתמונות המתבטאים באיכות הצילום לאורך הזמן.

באמצעות השירות המעניין, המשתמשים יכולים לגשת למידע שעשוי להיות עבורם רב ערך, לדוגמא לראות כיצד מדינות מסויימות ברחבי העולם נראות בקיץ לעומת החורף, אך לא רק למטרות תיירותיות. ארכיטקטים יוכלו לראות כיצד שכונות עירוניות משתנות במהלך השנים, וחוקרי אסונות יוכלו לראות כיצד זירות מסויימות בטבע, כגון אלו שסבלו מצונאמי, השתקמו במהלך השנים. ״ברור שאנשים יוכלו להשתמש בשירות בכל דרך שהם רוצים. אנשים יוכלו להסתכל על כיצד דברים השתנו בצורה מעניינת ואיך האנושות התקדמה בדרכים שונות.״ מספר שט. ״יהיה מרגש לראות מה אנשים מוצאים״.


לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: הדו"ח הרבעוני של פייסבוק מוכיח – היא כאן כדי להשאר

עוד בגיקטיים: Kittyo הוא הפתרון המושלם לחתולים שלכם כשאתם לא בבית

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן