“דגל שחור מתנוסס מעל להימורים הכפייתיים של דנקנר בכספי ציבור”

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' התייחסה הבוקר בדף הפייסבוק שלה לחשדות נגד נוחי דנקנר, אשר נחקר בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים ועבירה על חוק איסור הלבנת הון, בהקשר להנפקת מניות וכתבי אופציה שבוצעה על ידי החברה ב-23 בפברואר 2012. 

"דגל שחור מתנוסס כעת לא רק מעל להימורים הכפייתיים של דנקנר בכספי ציבור, אלא גם מעל לראשי שוק ההון ולרגולטורים שאמורים לפקח עליו", אמרה יחימוביץ'. "במשך שנים ארוכות, כולל בשנה האחרונה שבה היה ברור לחלוטין שדנקנר ואי.די.בי הם חדלי פירעון, המשיכו הבנקים והגופים המוסדיים להזרים כספי חוסכים ופנסיונרים לדנקנר, כשהם עושים זאת כטובה אישית עבורו, כאילו מדובר בכספם הפרטי. עכשיו מתברר, שהסיכוי שהבנקים והמוסדיים יראו בחזרה יותר מ-20 מיליארד שקל חוב של דנקנר והפירמידה שיצר – הוא אפסי".

יחימוביץ'. "הבנקים הזרימו לו כספי חוסכים כאילו זה כספם" | צילום: מרק ישראל סלם

"החשדות והחקירה נגד נוחי דנקנר הם רק קצה קרחון של מצב, שבו שוק ההון וכל האשראי החוץ בנקאי התנהלו כשטח הפקר שעליו לא חלים חוקי המדינה", כתבה יחימוביץ', "ובו גזל ועושק והימורים הם נורמה מקובלת. אני קוראת למפקח על שוק ההון והביטוח להורות לגופים המוסדיים להפסיק את ההימורים בכספי החוסכים ולדרוש ביטחונות להשקעות שהם מבצעים בגופים דוגמת אי.די.בי ובטייקונים דוגמת דנקנר, ומבקשת להזכיר ליו"ר רשות ניירות ערך שבכוחו למנוע עסקות בעלי עניין מפוקפקות דוגמת זו שבה מכר דנקנר את גנדן הכושלת לאי.די. בי".

באי.די.בי ביקשו שלא להגיב לדברים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן