דיווח: ה-NSA עקב גם אחר האו"ם והאיחוד האירופי

הפתעה גדולה זו לא. לפי המגזין הגרמני הנחשב דר-שפיגל, הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) ריגלה גם אחר האו"ם, או ליתר דיוק אחר מערכת כנסי הווידאו הפנימית בה השתמשו בחירי הארגון הבינלאומי. לפי הדיווח הגרמני, הפריצה למערכת האו"ם אירעה במהלך שנת 2012.

משחקי ריגול

פרטים אלה, כמו רבים אחרים, נחשפו במסמכים אותם הדליף המבוקש מספר 1 של ארה"ב בימים אלה, אדוארד סנאודן, קבלן עבר ב-NSA שהעביר לגרדיאן הבריטי מסמכים מסווגים אודות תוכנית ריגול הרשת האמריקנית. ממסמכים אלה עולה גם כי ארה"ב אינה היחידה המעוניינת לעקוב אחר האו"ם, וכי סין ניסתה אף היא לפרוץ למערכת, אך ככל הנראה ללא הצלחה מרובה.

לפי המסמכים, שהגיעו לידי הדר-שפיגל, עולה כי ארצות הברית ניסתה לעקוב אחר הנעשה בכ-80 שגרירויות וקונסוליות ברחבי העולם, ובניהן אחר מטה האו"ם בניו יורק. "תעבורת המידע מעבירה לנו את שיחות הווידאו של האו"ם", נכתב במסמך הסוכנות שהודלף. עוד עולה ממנו כי מספר התשדורות שניטרה ארה"ב עלה מ-12 ל-458 בתוך שלושה שבועות בלבד.


עיבוד תמונה

זו אינה הפעם הראשונה בה עולה חשד כי ארה"ב עוקבת אחר האו"ם. כך למשל חשף כבר בעבר העיתונאי ג‘יימס באמפורד כי ארה"ב ניסתה לרגל אחר בכירי האו"ם טרם פלישתה לעיראק, על-מנת לנסות ולמצוא דרכים לשכנע את הארגון לתמוך בפלישה.

אך לא רק אחר האו"ם ניסתה ארה"ב לעקוב. לפי המסמכים שחשף המגזין הגרמני עולה כי גם האיחוד האירופי והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית היו בין הנעקצים. זאת, לאחר שהתברר כי המסמכים שהדליף סנאודן כללו גם שרטוטי תשתית של השרתים בהם עושה שימוש משלחת האיחוד האירופי לניו יורק.

מסמכים אלה מצטרפים לעדויות קודמות אודות ניסיונות אמריקניים לעקוב אחר מוקדים אירופאיים רשמיים. זאת, בעוד מדינות אירופה בכלל, והאיחוד האירופי בפרט, נחשבים לבעלי ברית חשובים של ארצות הברית.

כעת, ישנו חשש כי הגילויים החדשים יובילו לקרע ביחסי ארה"ב-אירופה. לדוגמה, נושא שיתוף הפעולה בין הגושים הגדולים משמעותי כל כך, שהוא עומד במרכזה של מערכת הבחירות הקרבה בגרמניה. כך, פיר שטיינבורק, יריבה הגדול ביותר של הקנצלרית המכהנת, אנגלה מרקל, הודיע כי אם ייבחר ישהה את כל השיחות הכלכליות עם ארה"ב עד לפיתרון הבעיה.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

JustDelete.me: מחקו את עצמכם מהאינטרנט

ירון קרני מגייס 30 מיליון דולר לקרן חדשה – Maverick Ventures


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן