דנקנר: "הקולוסיאום של ת"א צמא דם יותר מזה של רומא העתיקה"

"לא חטאתי ולא עשיתי שום דבר שאני מרגיש שלא היה נכון לאותה עת. זה שנעשו פה ושם טעויות עסקיות, בוודאי, אבל כשעושים גם טועים. שמונה שנים רק שיבחו והיללו אותי, וזכיתי בכל פרס ובכל תואר אפשרי במשק, ופתאום כל הדבר כאילו לא היה" – כך אמר היום נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי, בראיון לתוכנית "המגזין" בערוץ 10.

כשנשאל איך הוא מרגיש בימים אלה, אמר דנקנר כי "אני חווה שנתיים מאתגרות, שנתיים קשות. לא הייתי מאחל את זה לאיש. יחד עם זה, אני מגלה בעצמי תעצומות נפש שלא ידעתי שהן קיימות. באחת מישיבות הדירקטוריון תיארתי איך אני מתעורר כל בוקר, ומרגיש כמו גלדיאטור שהולך להילחם בקולוסיאום, ומתברר שהקולוסיאום של תל אביב יותר אכזרי ויותר צמא דם מהקולוסיאום של רומי העתיקה. מדובר בהתמודדות גדולה. אני פועל יומם ולילה על מנת שחברות הקבוצה שלנו יוכלו להשיב חובות שלהן לנושים, לבנקים, למחזיקי האג"ח בתקווה שהכל יסתדר".


דנקנר | צילום: רויטרס

דנקנר נשאל על טעויות עסקיות והשיב כי "יש דברים שהם חוכמה שבדיעבד, כמובן, ודברים אחרים שברמת הפקת לקחים יש לי רבים, רבים מאוד. צריך לבחון כל המזן גורמי סיכון בבחינה יותר קפדנית". דנקנר הודה כי בחברה לא צפו "את הרפורמה הלא מידתית, שאולי הייתה מוצדקת, אבל הייתה צריכה להיות הדרגתית יותר, בשוק הסלולר, דבר שגרם לפגיעה מאוד קשה בסלקום, ובעקבותיה בכל קבוצת אי.די.בי. סלקום הייתה האחזקה המשמעותית ביותר שלנו, והפגיעה בסלקום הייתה פגיעה מאוד קשה לכל קבוצת אי.די.בי".

בנוגע לביקורת על השקעת אי.די.בי בבנק השווייצי קרדיט סוויס, אמר דנקנר כי "הקנייה של קרדיט סוויס בוצעה על ידי ב-2008, ובסבב הראשון של הקנייה הזאת הרווחנו מיליארד דולר. לאחר מכן עשינו סבב שני של השקעה בקרדיט סוויס. כשמחשבים רואים שעל קרדיט אנחנו עד היום הרווחנו, ולא הפסדנו. בעסקים עושים השקעות טובות, עושים השקעות פחות טובות. לצד הפחות טובות צריך לזכור גם את הטובות יותר".

 

מוקדם יותר היום הודיעה אי.די.בי פתוח כי קבוצת הרוכשים המיועדת של כלל ביטוח העבירה 20 מיליון דולר לנאמנות בישראל. בחברה ציינו כי נציגים מטעם קבוצת הרוכשים, המורכבת מרוכשים מהונג קונג ומתאילנד, יגיעו לישראל בתחילת השבוע הבא, במטרה לערוך פגישות ולבחון את הסביבה הרגולטורית, ואם יחליטו להמשיך עם העסקה, היא עשויה להיות מושלמת כבר בשבוע הבא. לדנקנר אין זמן רב למכור את אי.די.בי, כאשר תאריך היעד של הוא ה-18 באוגוסט, אז תתקיים הצבעת מחזיקי האג"ח בנוגע לאופציות להסדר חוב בחברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן