דנקנר: "לא יזמתי שום מהלך תרמיתי, בטוח שהאמת תתברר"

"לא יזמתי שום מהלך תרמיתי, לא פעלתי ולא הפעלתי אף אחד למהלך תרמיתי ולא מימנתי שום תוכנית תרמיתית" – כך אמר בצהריים בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר, בהתייחסו להודעת הרשות לניירות ערך מהבוקר כי העבירה לפרקליטות את תיק אי.די.בי.

על פי החשד, פעל דנקנר יחד עם שותפים כדי להשפיע על שער מניית החברה לפני ההנפקה בפברואר 2012. במהלך החקירה נבדקו חשדות לתרמית בניירות ערך, עבירות דיווח, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות נוספות.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

"אני בטוח שאמת עובדתית זו תתברר במהרה", הוסיף דנקנר. "עם סיום החקירה והעברתה באופן טבעי לפרקליטות – אני מקווה שלאחר עיון בחומר הראיות תתקבל החלטה לסגור את התיק".

צילום: פול תמונות – טל שחר, ידיעות אחרונות

עוה"ד איריס ניב-סבאג ונוית נגב ממשרד שינמן-נגב-ניב, המייצגות את איתי שטרום מסרו בתגובה: "אנו משוכנעות, כי איתי שטרום פעל כחוק ולא עבר כל עבירה.לחקירה זו אין קשר לכספי לקוחות והיא אינה נוגעת בשום היבט בנושא זה".

רשות ניירות ערך סיימה כאמור את החקירה בנוגע לחשד לתרמית סביב הנפקת מניות אי.די.בי אחזקות שנערכה בפברואר 2012, והעבירה את התיק לפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה). לא ברור מה הייתה המלצת הרשות לפרקליטות.

דבר החקירה נחשף לראשונה בנובמבר 2012, כאשר דנקנר נחקר ברשות בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך. על פי החשד, הנחה דנקנר את מקורביו איתי שטרום ועדי שלג, בעליה של חברת המסחר ISP, לקנות מניות של אי.די.בי בעשרות מיליוני שקלים לפני ההנפקה על מנת להעלות את שער המניה.

דנקנר חשוד, על פי הודעת הרשות, כי פעל להשגת מימון בעבור ISP לטובת מטרה זו ובהמשך השתתף במימון התוכנית התרמיתית, הן באמצעיו שלו והן באמצעות אחרים אשר הופנו על ידו ל-ISP במהלך ימי המסחר בהן התקיימה הפעילות. זאת על מנת לרכוש את מניות החברה מ-ISP במטרה להזרים הון להמשך הפעילות התרמיתית, אשר התבצעה בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן