דנקנר לא מוותר: עם מי צפוי בעל השליטה באי.די.בי להיפגש בניו יורק?

דנקנר לא מוותר: לפורבס נודע כי בעל השליטה באי.די.בי טס הלילה לניו יורק בכדי לקדם השקעה בחברה. על פי הערכות דנקנר נסע לפגוש את איש העסקים הארגנטינאי, אדוארדו אלשטיין במטרה לגבש מתווה חדש למחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות או שהוא נועד עם משקיע זר אחר.

לפורבס נודע כי נסיעתו של דנקנר לא הייתה מתוכננת אך לאחר ההתפתחויות הדרמטיות של הימים האחרונים הוא מנסה לקדם השקעות זרות בחברה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אם וכאשר מדובר באלשטיין, כרגע, טרם ברור כיצד יגיב אלשטיין למציאות החדשה בקונצרן ומה יעלה בגורל ההשקעה הנוספת של אלשטיין בעקבות ההסדר אליו הגיעו נציגויות האג"ח של אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פתוח. 

בספטמבר האחרון השקיע אלשטיין 25 מיליון דולר בגנדן כאשר גם גורל השקעה זאת לוט בערפל. לאחרונה, לאחר מספר דחיות, הוא חתם על מזכר הבנות למימוש אופציה השקעה נוספת בסך 75 מיליון דולר נוספים שטרם הוזרמו לחברה כאשר מתוך הסכום זה, היה אמור אלשטיין להעביר לקופת אחזקות כ-57 מיליון דולר. 

צילום: תומריקו

מנגד, ביום חמישי האחרון בישיבה שקיימה הנהלת החברה, עדכן דנקנר על כך שהוא מקיים מגעים מתקדמים עם משקיע להזרמת אקוויטי של כחצי מיליארד שקל לחברה הבת של אי.די.בי אחזקות – אי.די.בי פתוח, ולא מן הנמנע שהנסיעה המפתיעה קשורה בנושא זה.

כאמור, ביום שישי האחרון, הגיעו נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות ונציגות אג"ח של החברה הבת, אי.די.בי פתוח, המייצגים מחזיקי אג"ח בהיקף כולל של 6 מיליארד שקל, להסכמות על מתווה להסדר חוב כולל בקבוצת אי.די.בי לפיו 100% מהון המניות של אידיבי פתוח יועברו לכלל נושי שתי החברות וכן תיערך הקצאה מחדש של החוב הפיננסי של אידיבי פתוח, תוך התאמתו לכושר הפרעון העתידי שלה.

ההסדר, שצריך לקבל את אישור בית המשפט, למעשה מגיע לאחר שנציגות אי.די.בי אחזקות אינה מקבלת את ההתחייבויות שדרשה להעברת הכספים מצידו של אדוארדו אלשטיין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן