דנקנר: "על אי.די בי נחתה להקת ברבורים שחורים, אך היא תעזוב"

"אי.די.בי נמצאת בתקופת שפל מאוגוסט 2011, אך אני מעריך כי עברנו את שיאה ואנו לקראת סיומה. בקרוב תהיינה מספר פריצות דרך עסקיות" – כך אמר בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, נוחי דנקנר, בפגישות סודיות שקיים השבוע עם נציגות המשקיעים המוסדיים, ותוכנן נחשף כאן לראשונה.

דנקנר ואדוארדו אלשטיין, המשקיע הארגנטיני בגנדן (החברה הפרטית בעלת השליטה באי.די.בי), נפגשו השבוע עם נציגות המשקיעים המוסדיים המחזיקים באיגרות החוב של החברה במטרה להגיע להסכמה על הסדר חוב. ל"סופהשבוע" נודע כי שלשום בערב נערכה פגישה נוספת בין נציגי הצדדים, בה נרשמה התקרבות מסוימת. בפגישה השתתפו נציגי קרן הפנסיה גלעד וחברות הביטוח הראל ואקסלנס. כמו כן לקחו בה חלק אייל גבאי, הממונה מטעם בית המשפט על ההסדר, נציג חברת הייעוץ גיזה, יריב פילוסוף, ונציג הנאמנים. הצדדים התבקשו לשמור את תוכן הפגישה בסוד ועד כה לא דלף כל פרט ממנה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

במהלך הפגישה המשיל דנקנר את המצב באי.די.בי לאגם מלא ברבורים. "בין הברבורים הלבנים נחתה על אי.די.בי להקה של ברבורים שחורים, אך הם בדרך להתעופף", אמר בעל השליטה. דנקנר אמר למוסדיים כי הוא שואף לסיים את המשא ומתן במהירות, להגיע להסדר הוגן ולהמשיך לשתף פעולה עמם גם בשנים הקרובות. "לזמן יש חשיבות מכרעת", ציין.


צילום: יחצ, תומריקו

בראש ההתפתחויות העסקיות החיוביות אותן מנה דנקנר הייתה חברת מכתשים אגן, שכונתה על ידו "היהלום שבכתר". לדבריו, עליית השווי בחברה הושגה בזכות שיתוף הפעולה עם כמצ'יינה הסינית. כזכור, אי.די.בי מכרה 60% ממניות החברה לתאגיד הסיני בסוף 2011.

לגבי העסקה למכירת כלל ביטוח מאי.די.בי פיתוח לחברת כור – שתיהן חברות בקבוצת אי.די.בי – אמר דנקנר שהעסקה תושלם "בדרך זו או אחרת". ל"סופהשבוע" נודע שוועדת הביקורת בכור תבחר בימים הקרובים את אחד ממעריכי השווי מבין ארבעת משרדי רואי החשבון הגדולים בישראל.

"יש התקרבות במו"מ – אך המרחק עדיין גדול"

במהלך הפגישות, דרשו המשקיעים המוסדיים לשפר את הצעת אי.די.בי להסדר חוב, ולהגדיל את מרכיב המזומנים. אחד מהם מסר לסופהשבוע: "הפגישה הייתה חשובה מאוד. לראשונה ניתנה לדנקנר ההזדמנות לשמוע במישרין מה אנחנו חושבים על הסדר החוב. יש התקרבות מסוימת, אבל המרחק בין הצדדים עדין גדול". מוסדי אחר הביע אמון בדנקנר: "אנחנו יודעים שאתה לא טורף ולא באת רק 'לעשות סיבוב' על השוק וללכת הביתה", אמר לבעל השליטה בפגישה.

עוד נודע כי שלשום התקיימה פגישה בין אלשטיין לבין נציגי המוסדיים. הארגנטיני מעוניין להשקיע בגנדן 75 מיליון דולר נוספים, מעבר ל-25 מיליון הדולרים שכבר השקיע, אך הדבר כפוף להסדר החוב. במהלך הפגישה הביע אלשטיין שביעות רצון מההשקעה שכבר ביצע, ואמר כי ישמח להגדילה. "אני נמצא בקשרי חברות עם דנקנר הרבה שנים, ומקווה שבקרוב ייחתם בין הצדדים הסדר חוב הוגן", ציין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן