דראגי בכנס הפרידה מפישר: "חזרנו לשלוט בכלכלה האירופית"

הבנק האירופי המרכזי "מוכן לפעול" אם יידרש כדי לסייע לכלכלת גוש היורו, והסימנים האחרונים על יציבות השוק משמעותם שרמות הריבית חוזרות להיות כלי יעיל – כך אמר היום נגיד הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי בכנס פרידה מהנגיד הפורש סטנלי פישר בירושלים. דראגי אמר כי יש מספר אמצעים בהם הבנק האירופי יכול לנקוט אם יידרש.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

דראגי ציין כי מדיניות רכישות האג"ח הממשלתיות, כמו גם הרפורמות הכלכליות, הרגיעו את השווקים. "הצלחנו לחזור לשליטה בתנאים המוניטריים בכלכלה האירופית, מה שחשוב מאוד כדי לספק את הדחיפה המדיניות המוניטרית המתאימה לכלכלה", אמר.

דראגי | צילום: רויטרס

שיעורי הריבית של הבנק האירופי המרכזי נותרו ללא שינוי ברמת שפל של 0.5% בחודש יוני, אך בפגישתם האחרונה דנו בכירי הבנק במגוון אפשרויות שעומדות לרשותם במקרה שבו הכלכלה תידרש לתמריצים נוספים.

דראגי אמר כי גוש היורו עדיין נמצא בשלב התאקלמות, אך הוסיף כי נתונים אחרונים מראים שיפור מסוים. "בתקופה הקרובה נעקוב מקרוב מאוד אחר המידע בנוגע להתפתחויות המוניטריות והכלכליות, ונהיה מוכנים לפעול אם יידרש", הדגיש דראגי.

דראגי הוסיף כי חלק מן האמצעים עשויים להיות בעלי תוצאות בלתי מכוונות, אך זה לא אומר שלא צריך להשתמש בהם. בעבר התייחס הבנק האירופי המרכזי להשלכות בלתי רצויות מהפחתת הריביות על הפקדונות מתחת לרמה הנוכחית של 0, מה שמשמעותו שהבנקים יצטרכו לשלם לבנק האירופי על פקדונות.

"יש מספר אמצעים אחרים – שיעור הריבית ואמצעים פחות סטנדרטיים – שאנו יכולים להשתמש בהם ונשתמש בהם אם הנסיבות יצדיקו זאת", אמר. "נסתכל בראש פתוח על האמצעים הללו, שאמורים להיות אפקטיביים במיוחד במגנונים הקיימים ונמצאים תחת המנדט שלנו".

בהתייחס לפעולות הבנקים המרכזיים המרכזיים בסביבה של ריבית אפסית, אמר דראגי: "אני לא חושב שרמות הריבית הנמוכות מגבילות את יכולתנו להשיג את המטרות של יציבות מחירים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן