האמת הערומה: מה עושים כוכבי תעשיית הפורנוגרפיה בארה"ב כשהצילומים מושבתים?

מה עושים כוכבי תעשיית הפורנו כשהם לא יכולים לצלם סרטים?

לפני כשבועיים, ראשי תעשיית סרטי המבוגרים בסן פרנסיסקו הודיעו על עצירה מוחלטת של הצילומים באזור, לאחר שאחד השחקנים הידועים בתעשייה נמצא כנשא של נגיף HIV (השחקנים נדרשים לעבור בדיקה אחת לשבועיים). מיד לאחר הישמע הבשורה הוחלט על עצירה מוחלטת של צילומי הסרטים, עד שכל יתר השחקנים אשר עלולים היו לבוא במגע עם אותו שחקן יבדקו. לאחר מספר ימים, נמצאו כל השחקנים בריאים – והפקת הסרטים חזרה למסלולה.

אך למשך מספר ימים, אנשי התעשייה כולם מצאו עצמם ללא עבודה או ידיעה על משך הזמן אשר צפוי להשבתה המפתיעה. מדובר במאות שחקנים ושחקניות, צלמים, מפיקים ובמאים אשר נשארו בביתם למשך כשבוע ימים. אז כיצד התמודדו כוכבי הפורנו עם ימים אלה?
"השבתה היא פגיעה קשה ברוב אנשי התעשייה" מעידה שאנל פרסטון, בעלת ותק של 4 שנים בתעשיית הפורנו האמריקאית ומי שנבחרה להנחות את טקס הפרסים השנתי של התעשייה, או בשם אשר יצא לו ברחבי ארה"ב – "אוסקר הפורנו".

מסתבר כי עבור כמה כוכבי ענק, מספר ימי השבתה אינם פגיעה קשה. אך מדובר בכוכבים בודדים, אשר ביססו לעצמם שם במהלך השנים ואשר מרוויחים סכומי עתק עבור כל סרט בו הם משתתפים. עבור מרבית אנשי התעשייה – מדובר בחדשות קשות בהרבה.

מתוך טקס פרסי תעשיית הפורנו של 2013 | צילום: רויטרס

"מרבית אנשי התעשייה חיים ממשכורת למשכורת, והפסקת הצילומים לתקופה ממושכת היא פגיעה קשה ביכולת הכלכלית שלהם" המשיכה פרסטון. לדבריה, לנשים המופיעות בסרטים יש דרכים נוספות להשלים הכנסה: רבות מאותן שחקניות עוברות למועדוני חשפנות אקסקלוסיביים ל"סיבובי הופעות".

וכמובן, הטכנולוגיה המתפתחת פותחת שלל אפשרויות נוספות גם בתעשיית הפורנו, ומצלמות המחשב האישיות הפכו לעסק המגלגל מיליונים. לדברי פרסטון "כוכבות שונות יכולות פשוט להתפשט מול המצלמה האישית שלהן, ולשדר סרט פורנוגרפי לגולשים מכל העולם בזמן אמת. אך פעם נוספת, כוכבות בעלות שם יכולות להרוויח מיליונים ממצלמות אינטרנט, ואילו שחקניות פחות ידועות לא יגיעו לרמת ההכנסה שהיו מרוויחות מצילומי סרט רגיל".

ואסור לשכוח כי בתעשייה המפוקפקת קיימים גם שחקנים גברים. מסתבר כי עבורם, השבתת הצילומים גורמת למצב בעייתי אף יותר, שכן הביקוש לשחקנים גברים בתעשיית הפורנו נמוך גם כך. גם האפשרויות התחליפיות – מועדוני חשפנות ומצלמות רשת – אינן פופולריות כלל בקרב קהל הצופות הנשים.

כעבור ימים בודדים, כאמור, נשמעה "צפירת הרגעה" ותעשיית הפורנו באזור סן פרנסיסקו חזרה לפעילות מלאה. אין ספק כי תעשיית הפורנוגרפיה מעלה שאלות רבות ומורכבות – האם מדובר בתעשייה לגיטימית, האם היא משפילה ומנצלת שחקנים ושחקניות, וכיצד היא משפיעה על החברה. אך בין כל אלו צפה לאחרונה גם הזווית הכלכלית של אנשי התעשייה – אשר רוצים להרוויח את משכורתם הקבועה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן