הבנקים סיכמו על הסדר חוב חלופי לאי.די.בי: יתנגדו להצעת הנציגויות

הבנקים החליטו כי אי.די.בי פתוח, החברה הבת של אי.די.בי אחזקות הינה כשרת פירעון ויכולה לעמוד בהתחייבויותיה. הבנקים יתנגדו להסדר החוב שמציעות נציגויות האג"ח של החברה. בפגישה שקיימו בכירי הבנקים לאומי, פועלים, מזרחי טפחות HSBC ו-BNP סוכם על מתווה חדש להסדר החוב של החברה, במסגרתו ידחו מועדי פרעון החובות של החברה במספר שנים. 

החובות של אי.די.בי פתוח לבנקים מסתכמים בכ-2 מיליארד שקל. בעל החוב הגדול הוא בנק הפועלים שהלווה לחברה כ-770 מיליון שקל. הנושה הבנקאי השני בגודלו של אי.די.בי פתוח הוא BNP המחזיק בחוב של 310 מיליון שקל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לפורבס נודע כי הבנקים קיבלו היתר מיוחד מהממונה להגבלים עסקיים לדון במצב החדש שנוצר בחברת אי.די.בי פתוח לאחר החבירה של נציגויות האג"ח לפני כשבוע. הממונה אישר את קיום הפגישה ותיאום העמדות של הבנקים בתנאי שאלו אכן ידונו רק במצבה הפיננסי של אי.די.בי פתוח ובמצבת החובות שלה.

נוחי דנקנר | צילום: תומריקו

ביום שישי האחרון, פרסמה אי.די.בי פתוח את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2013 ובו צורפה לראשונה לחברה הערת "עסק חי" המעמידה בספק את יכולת החברה לעמוד בהתחייבותיה. אי.די.בי אחזקות (החברה האם של אי.די.בי פתוח) כבר סוחבת הערת "עסק חי" מאז ספטמבר 2012.

החבירה של הבנקים הינה צעד מעודד עבור דנקנר שכן כעת גם הבנקים מצטרפים לעמדת נגד בחבירה של נציגויות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות ושל אי.די.בי פתוח (החברה הבת). כזכור, ב-24 במאי החליטו הנציגויות על שיתוף פעולה בניהן ועל ניטלת מושכות השליטה מידיו של דנקנר.

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן