הותר לפרסום: השלישי שחשוד בפרשת דנקנר – איתי שטרום

איתי שטרום, מבעלי חברת הברוקרים ISP פייננשל חברה עצמאית למסחר בני"ע הפועלת בישראל ובשוויץ הוא מי שכונה עד היום בכלי התקשורת "האחר" – הסוחר שחשוד שהריץ מניות עבור נוחי דנקנר, כך התיר לפרסום לפני זמן קצר בית המשפט.

איתי שטרום בן ה-44, הוא הבעלים של חברת ברוקרים קטנה ISP Financial Services. חברת הברוקרים שנוסדה ב-1993 פעילה בשוויץ ובישראל, ומייצגת בארץ את קרנות הנאמנות של הבנק השוויצרי פיקטה, אחד הבנקים הגדולים באירופה עם כ-400 מיליארד דולר נכסים מנוהלים.

אמש פורסם כי יו"ר קבוצת אי.די.בי נוחי דנקנר נחקר בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים ועבירה על חוק איסור הלבנת הון, בהקשר להנפקת מניות וכתבי אופציה שבוצעה על ידי החברה ב-23 בפברואר 2012. על פי החשד, הנחה דנקנר את עדי שלג ואיתי שטרום לקנות מניות של אי.די.בי בעשרות מיליוני שקלים לפני ההנפקה על מנת להעלות את שער המניה.

צילום: סיוון פרג'

על פי ממצאי החקירה פעלו שטרום ושלג ביחד יחד עם גורמים אחרים והשתמשו בחשבונות ISP וסיטי ברוקר "באופן תרמיתי" בכדי להשפיע על שער המניה. מעניין לציין ש-ISP נבחרה לפני כ-4 שנים לבצע את המכירה הגדולה של תיק איגרות החוב המגובות במשכנתאות של בנק הפועלים, תיק שהסב הפסדים רבים לבנק.

עו"ד נוית נגב ועו"ד איריס ניב סבאג המייצגות את שטרום מסרו: "איתי שטרום שיתף פעולה בחקירה באופן מלא כדי להזים את החשדות נגדו. מדובר בפעילות לגיטימית ועניינית שנעשתה בכספי הנוסטרו של החברה ולא בכספי הלקוחות, כחלק בלתי נפרד מפעילותה של החברה ובהתאם לחוק. שטרום משוכנע ובטוח בחפותו, ואנחנו מעריכות כי בסיומה של החקירה יתברר כי אין בסיס לחשדות נגדו וכי הוא לא עבר כל עבירה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן