הישנה והטובה: דיסני מובילה את דירוג המותגים החזקים של 2016

העכבר המפורסם ביותר בעולם עקף את בובות הקוביות הצבעוניות.

בכל שנה, חברת הייעוץ הגלובלית Brand Finance מדרגת את המותגים העוצמתיים ביותר בעולם. היא מגדירה את המילה מותג, המעורפלת לעיתים, כ"נכס לא מוחשי שקשור לשיווק וכולל (מבלי להיות מוגבל) שמות, מונחים, אותות, סמלים, לוגואים ועיצובים, או שילובים של כל אלו, שמכוונים כדי לזהות מוצרים, שירותים, ישויות או שילוב שלהם. כל אלו יוצרים תדמיות ואסוציאציות מובחנות בראשי מקבלי ההחלטות, ולכן מחוללים ערך או יתרון כלכלי".

כדי להגדיר איזה אוסף של נכסים עומד במקום הכי גבוה, Brand Finance בוחנת משתנים כמו ההשקעה של החברה בשיווק, הון כפי שנאמד על ידי המוניטין שלה בעיני הלקוחות והצוות, והשפעת השיווק והמוניטין על ה"ביצועים העסקיים" של החברה. על פי כל אלו, כל מותג הרוויח ניקוד מתוך 100 נקודות אפשריות בסך הכל.

בראש הרשימה השנה נמצאת דיסני, אשר דוחקת את לגו, המותג שעמד בפסגה שנה שעברה. לפי Brand Finance, "החוזק של דיסני מבוסס על ההיסטוריה העשירה ועל היצירות המקוריות שלה. יחד עם זאת, העמדה הדומיננטית שלה כיום היא תוצאה של רכישות רבות ומותגים עוצמתיים רבים שהיא הביאה תחת שליטתה. ESPN, פיקסאר, החבובות ומארוול (חברת הוצאה לאור הפועלת בשוק הקומיקס) – הם כולם תחת בעלות של דיסני כעת, אבל ייתכן והרכישה החשובה ביותר הייתה Lucasfilm ומותג מלחמת הכוכבים שלה".

החוזק של דיסני מבוסס על היצירות המקוריות שלה | צילום: PoonKaMing

הסרט האחרון בסדרה, מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר, שבר את הקופות. הוא היה הסרט הרווחי ביותר בהיסטוריה הזוהרת של דיסני, וקצר קרוב ל-2 מיליארד דולר. רק המשחקים שקשורים לסרט שלשלו לכיסי החברה כ-700 מיליון דולר. ביחד, Brand Finance מעריכה שהשווי של מלחמת הכוכבים הוא 10 מיליון דולר, יותר מפי שתיים מהסכום שדיסני שילמה כדי לרכוש את את Lucasfilm לפני ארבע שנים.

למרות שלגו מסרה את המקום הראשון היא לא נפלה רחוק ממנו. יצרנית המשחקים הדנית האהובה הגיעה למקום השני השנה. Brand Finance מתארת מכשולים שלגו נתקלה בהם במהלך השנה האחרונה, כולל ניסיונות לעצור קמעונאים מהענקת הנחות על מוצרי החברה, ואישומים ב"סיוע לצנזורה", כאשר לגו ניסתה למנוע מהאמן הסיני איי ויי ויי להשתמש בקוביות הלגו בעבודה בקנה מידה גדול. Brand Finance מציינת ש"לגו החליפה מאז את מדיניות הגבלת הרכישות שלה עבור מטרות פוליטיות".

מותגים נוספים שהגיעו לרשימה השנה הם תערובת של ספקי שירותים מסחריים וענקיות מוצרי צרכנות, כמו חברת הקוסמטיקה לוריאל, PWC (רשת שירותים מקצועיים רב לאומית), פירמת הייעוץ מקינזי, נייקי וקוקה קולה. רשת החדשות אן.בי.סי והענקית גוגל משובצות בשני המקומות האחרונים בעשירייה המובילה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן