הכלכלן הראשי ב-IBI: "הצמיחה בישראל לא הולכת לשום מקום"

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי ומנהל המחלקה הכלכלית ב-IBI, התייחס היום במסיבת העיתונאים השנתית של בית ההשקעות להתפתחויות הכלכליות הצפויות ב-2016. להערכתו, קצב הצמיחה בישראל יעמוד ב-2016 על 2.4%, ותמהיל הצמיחה ימשיך להישען על צריכה פרטית, לעומת המשך חולשה של היצוא מישראל. גוזלן ציין כי "הצמיחה בישראל לא הולכת לשום מקום, אם כבר – אז הכיוון הוא כלפי מטה".

גוזלן מעריך, כי גם ב-2016 צפוי קצב האינפלציה להיות מתחת ליעד ולעמוד על כ-0.5%. שיעור הריבית במשק צפוי להישאר ברמה הנוכחית או שהוא יופחת פעם נוספת, וזאת בתרחיש של הרעה משמעותית במצב הכלכלה הגלובאלית. לדברי גוזלן, במחירי הנדל"ן בישראל לא צפוי ב-2016 שינוי משמעותי, אך לצד זאת, הוא העריך, כי קיים סיכוי גבוה לירידת מחירים בטווח הארוך יותר.

בנוגע לכלכלה העולמית, גוזלן מעריך כי הצמיחה הגלובאלית תמשיך להיות בקצבים מתונים, ותתאפיין בהמשך חוסר סנכרון בין ארה"ב לשאר העולם. גוזלן מציין, כי השווקים המתעוררים יוסיפו להיות החוליה החלשה, וכי האינפלציה תוסיף להיות נמוכה. כמו כן, גוזלן מעריך שהפד האמריקאי יתקשה להתניע מהלך ממושך של העלאות ריבית.

הכלכלן הראשי של IBI, רפי גוזלן

ג'רי קוטישטנו, מנהל השקעות בכיר ב-IBI, אמר כי "גם ב-2016 יש מקום להוריד ציפיות לגבי רווחים בשוק ההון, וקיימת עדיפות למניות בשווקים בחו"ל על פני השוק המקומי, ובפרט בשווקים מפותחים – ארה"ב, אירופה ויפן". מניות מומלצות בישראל הן שופרסל ופרטנר – שהן מניות זולות בסקטורים חבוטים, שהפגיעה של השנים האחרונות כבר מצאה את ביטויה במחיריהן, וכיום יש שינוי חיובי מובהק בתחומי פעילותן.

לדברי מרתה נדלר, מנהלת מחלקת תיקי לקוחות מוסדיים, המניות המומלצות בחו"ל הן ג'ונסון אנד ג'ונסון, בואינג, צ'ק פוינט, אדידס ו-AIG.

מבנה תיק ההשקעות המוצע של IBI ל-2016 הוא מניות, למרות מחירן המלא והסיכון, עדיין יש לשלב מניות בתיק של חיסכון ארוך טווח. 10% בתיקים סולידיים, 30% בתיקים עם רמת סיכון גבוהה יותר. ב-IBI אומרים שכדאי להתמקד במניות בשווקים מפותחים: ארה"ב, אירופה, יפן; בהשקעה באירופה וביפן עדיף עדיין לגדר את המטבע המקומי; קיימת עדיפות למניות בשווקים בחו"ל על פני השוק המקומי.

בתחום האג"ח, ממליצים ב-IBI, עדיין קיימת עדיפות לאפיק השקלי על פני הצמוד. האפיק הקונצרני יהיה מקור התשואה העיקרי ב- 2016 בחלק האג"חי של התיק, לכן, מומלץ על חלוקה של חצי ממשלתי וחצי קונצרני באפיק האג"ח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן