הכסף מאחורי הבר: איזה מיליארדר מרוויח מהמשקה האהוב עליכם?

השבוע פורסמה הרשימה השנתית של עשירי העולם של פורבס והזכירה לנו שאין סביבנו אף פינה נטולת מוצר או שירות מאחוריהם עומד מיליארדר מאושר. הבגדים שאנחנו לובשים, המכשירים החשמליים שבהם אנחנו משתמשים, הרכבים בהם אנחנו נוסעים ואפילו המשקה שלנו בבר – כולם מותגים של חברות ענק שמעשירות את כיסו של אחד מחברי הרשימה היוקרתית.

כנראה שאין דרך קלה להתחמק מכך, אבל היי, לפחות כדאי שתדעו את קופתו של מי אתם מעשירים כשאתם יוצאים לבלות. אז הנה רשימה קצרה של המשקאות הפופולריים ביותר והמיליארדרים המאושר מאחוריהם:

אם אתם חובבי וודקה, כדי שתכירו את יורי שפלר, המיליארדר הרוסי ששווה 1.75 מיליארד דולר ועומד מאחורי מותג הסטוליצ'ניה הפופולרי. אם אתם מעדיפים דווקא את המתחרה ההולנדית, קטל וואן, האיש מאחורי הבקבוק הוא קרלוס נולט – היורש של אימפריית האלכוהול שהקימה משפחתו לפני יותר מ-300 שנה ושווה כיום 1.1 מיליארד דולר. אם אתם נוהגים להוסיף למשקה שלכם גם רד בול, אתם בוודאי מאוד משמחים את דיטריך מטשיץ האוסטרי ששווה לא פחות מ-10.8 מיליארד דולר.


לכל משקה, המיליארדר שלו | צילום: thinkstock

מעדיפים וויסקי? הכירו את בנדיקטה צ'מברלין הבריטית, שירשה 1.4 מיליארד דולר ומחזיקה הן במותג גרנט'ס והן במותג היוקרתי יותר, גלנפידיך. לרוזה אנה מניו גרווליה יש שם ארוך ומרשים, כיאה לאיטלקייה – וגם חשבון בנק תואם ובו 2.9 מיליארד דולר, אליהם מצטרפות ההכנסות ממכירת מותג הוויסקי ווילד טרקי.

בגזרת הבירות, הכירו את שרליין דה קרבלו, או בשמה המלא שרליין דה קרבלו – הייניקן, ששווה 11.6 מיליארד דולר. באדווייזר המתחרה, היא אומנם סמל אמריקאי, אך מסתבר שמאחוריה עומד האיש העשיר בברזיל, ז'ורז'ה פאולו למן עם הון של 25 מיליארד דולר.
זו רק טעימה קטנה מהרשימה הבלתי נגמרת של מותגים ועושר. תחשבו על זה בפעם הבאה שאתם מזמינים משקה מהבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן