המגמה החיובית בשוקי העולם משכה את הבורסה בת"א לעליות

יום המסחר בבורסה בתל אביב נננעל במגמה חיובית על רקע הראלי בוול סטריט אמש, שהביא את מדד הדאו ג'ונס לשיא של כל הזמנים. בארץ, עונת הדוחות השנתיים בעיצומה וכן המגעים להרכבת הממשלה החדשה. 

מדדי ת"א 25 ו-100 רשמו שניהם עליה של 0.2%, מניות הבנקים התחזקו ב-0.5% ואילו מניות הנפו והגז מאבדות 2% מערכן 

באסיה התנהל הבוקר המסחר במגמה חיובית: בורסת שנחאי עלתה ב-0.9%, בורסת טוקיו התחזקה ב-2.1% ובורסת הונג קונג הוסיפה 0.9% לערכה.


צילום: אהוד כהנים

מדד הדאו ג'ונס שבר אתמול את שיאו ההיסטורי שנקבע בשנת 2007 – 14,198 נקודות. גם מדד S&P 500 רחוק רק ב-2.6% משיאו. מאז תחילת השנה עלה מדד הדאו ג'ונס בכ-9%.

שוק המניות בארה"ב רשם פתיחת שנה חזקה למדי. בחודש פברואר עלו שלושת המדדים המרכזיים בשיעור של 8%-7%, שעה שהמשקיעים עדיין מחפשים סימנים להתקדמות בשיחות לפתרון המצוקה התקציבית בין הדמוקרטים לרפובליקנים. התקדמות כזו תביא סוף לתוכנית הקיצוצים בסך 85 מיליארד דולר אשר נכנסה לתוקפה בסוף השבוע שעבר.

משבר המשא ומתן הקואליציוני: מפלגת יש עתיד ביטלה פגישה שהייתה אמורה להתקיים הבוקר עם נציגי הליכוד ביתינו בשל התעקשות נתניהו על ממשלה של 28 שרים. ביש עתיד אומרים דורשים ממשלה של 18 שרים בלבד ואומרים: "הממשלה הבאה תנהיג תוכנית קיצוצים ענקית עקב הגירעון. לא נוכל לשבת עם מי שלא מהווה דוגמה אישית". 

חשש מהקטנת מכסות הייצוא לגז על ידי הממשלה הביא להקטנת המלצת הקניה של חברת רציו. אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים ירון זר סבור כי מחירי מניות השותפות בלוויתן כבר נסחרות במחיר גבוה ביחס למגולם בהצעת הרכישה של חברת וודסייד. זר עדכן את ההמלצה לרציו ל-29 אגורות למניה , מחיר הנמוך ב-15% ממחירה בשוק כיום. מנית רציו ירדה היום ב-5%.

אתמול אושרה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת פרטנר על גביית כסף עודפת מלקוחות לפני השלמת תהליך ניוד המספרים מחברה אחרת. עלי פי התובעים, ביקשו לקוחות לעבור מסלקום לפרטנר, ולשמור על מספרי הסלולר שלהם בהתאם לחוק התקשורת. ברגע שנרשמו לפרטנר, קיבלו מספר טלפון חלופי והחברה החלה לגבות מהם תשלום עבור הרשת. כך, עד שהושלם תהליך הניוד, מה שארך לעתים מספר ימים, שילמו למעשה הלקוחות לשתי חברות סלולר שונות – לסלקום, על מספר הטלפון הקיים שלהם, ולפרטנר, על המספר החדש והחלופי שקיבלו. פרטנר בתגובה מסרה כי החברה "נערכת להמשך ניהול ההליך העיקרי". 

חברת הרבוע הכחול של דודי ויסמן תרכז עניין היום לאחר שחברת אלון USA פרטנרס, חברת הבת של אלון USA פרסמה אתמול את תוצאותיה לשנת 2012. על פי הדוח, הרווח הנקי לרבעון הרביעי של 2012 עמד על 113.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-45.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי לשנה שהסתיימה ב-31 בדצמבר, 2012 עמד על 381.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-294.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה של שנת 2011. 


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן