המיליארדר האמריקני שעשה מיליונים ממשחק המחשב הנמכר בעולם

כמו בני נוער רבים בארה"ב ובעולם כולו, גם המיליארדר קארל איקהן חיכה בציפייה דרוכה לשחרור המשחק החדש בסדרת Grand Theft Auto. אמנם ספק אם אי פעם איקהן ירכוש עותק של המשחק או ישקיע שעות רבות על מכשיר ה X-Box 360, אך מעטים בלבד הרוויחו מהצלחתו האדירה של המשחק יותר מאיקהאן המחזיק ב-12.6% מחברת האם Take Two.

איקהן מוכיח כי הסבלנות משתלמת: במהלך 3 ימים משחרור המשחק, אשר העבודה עליו נמשכה לא פחות מחמש שנים, GTA-5 חצה את רף ההכנסות של מיליארד הדולר – ובכך שבר את שיא כל הזמנים של משחקי המחשב, כשעקף את המשחק Call Of Duty אשר חצה את רף המיליארד תוך 15 ימים. 

הציפייה לשחרור המשחק הביאה לזינוק מניית החברה השנה ב-55%. איקהן, אשר מחזיק ב-11.7 מיליון מניות (ושווה בעצמו למעלה מ-20 מיליארד דולר) הוא מחזיק המניות הפרטי הגדול ביותר בחברה.

איקהן I צילום: רויטרס

GTA-5 מציע עולם ויזואלי מרהיב בו השחקן שולט בדמויות שונות ומבצע שורה של משימות אלימות במיוחד עבור ראשי עולם הפשע. בין אם מדובר בפריצה לרכב, רצח או זנות – הכל קיים בעולמו של המשחק המדובר. למרות (ואולי דווקא בגלל) כל אלו, המשחק הפך לרב מכר ולבסיס הכלכלי של חברת Take Two. לפי נתונים שפרסמה החברה במרץ האחרון, סדרת המשחקים מכרה למעלה מ-127 מיליון עותקים מאז יצאה לאור בסוף שנות ה-90.

בשנת 2008 ענקית משחקי המחשב EA הגשה הצעה על סך 2 מיליארד דולר בעבור החברה, לפי ערך של 26 דולר למנייה, אך ב Take Two בחרו לדחות את ההצעה. מאז, לא ייצרה החברה אף כותר משמעותי נוסף בסדרה, וארבע מחמש השנים האחרונות הסתיימו בהפסדים צורבים.

צילום: מתוך ויקיפדיה

איקהן, אשר רכש את חלקו בחברה בסוף שנת 2009 לפי שווי של 8 דולר למניה, החל להיאבק וזכה בשלושה מושבים במועצת המנהלים של החברה. 4 שנים מאוחר יותר, החברה עדיין לא הגיעה לשווי של 2 מיליארד דולר, אך יציאתו של המשחק GTA-5 הפכה לשיחת היום אצל אנשים רבים בתחום. לאחר שהכניס 800 מיליון דולר בתוך 24 שעות, שבר כאמור המשחק את שיא המכירות של משחקי מחשב וחצה את רף המיליארד בתוך שלושה ימים בלבד. בחברה מצפים להמשך הכנסות שמנות גם במהלך שנת 2014.

מאז השתלט איקהן על מועצת המנהלים של החברה זינקו מניותיה בכ-70%, ושווי המניות בבעלותו זינק לכ-200 מיליון דולר. עבור אחד מ-20 האנשים העשירים בארה"ב מדובר היה בהימור בפרופיל נמוך, במיוחד ביחס להשקעות מתוקשרות בהרבה שעשה בחברות דוגמת "אפל" ו"דל". בניגוד להתעשרות המהירה של הפושעים במשחק, איקהן ממשיך לבנות את הונו לאט ובבטחה, ומוכיח כי הוא אחד מאנשי ההשקעות הטובים בשוק האמריקאי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן