המיליארדר שהפך למיליארדרית: הכירו את ג'ניפר נטליה פריצקר

ישנן 48 נשים ברשימת 400 האמריקאים העשירים ביותר של פורבס, אבל אחת בולטת מעל כל השאר. עם הפיכתה לאחרונה באופן פומבי לאשה, נהייתה ג'ניפר פריצקר המיליארדרית הטרנסג'נדרית הראשונה בעולם.

ג'ניפר נטליה פריצקר (62), אשר היתה ידועה בעבר בשם כג'יימס, היא אחת מתוך 11 מיליארדרים השייכים למשפחת פריצקר המורחבת ברשימת 400 עשירי ארה"ב של פורבס. המשפחה מכרה ב-2007 לברקשייר האת'ווי של וורן באפט את השליטה בקונצרן מרמון תמורת 4.5 מיליארד דולר וממשיכה לשלוט ברשת מלונות היאט. הונה של ג'ניפר מוערך בכ-1.7 מיליארד דולר.

צילום: מתוך יוטיוב

Crain's Chicago Business היה הראשון לחשוף את השינוי בסוף חודש אוגוסט ודוברת משפחת פריצקר אישרה זאת לפורבס וציינה כי שינוי השם יכנס לתוקפו החוקי עד לסוף חודש אוקטובר. בהודעה לתקשורת נאמר:

" שינוי זה משקף את האמונה בדבר הזהות האמיתית שלה, שהיתה עד כה פרטית ועכשיו מובעת לידיעת הציבור. פריצקר מגדירה את עצמה כאישה לכל דבר ועניין".

פריצקר היא קולונל בדימוס בצבא ארה"ב אשר שירתה באופן סדיר במשך 11 שנים, ולאחר מכן גם במשמר הלאומי של ארה"ב במשך 16 שנים. מוקדם יותר השנה תרמה 1.35 מיליון דולר למרכז "פאלם" לצורך קידום שירות צבאי בקרב טרנסג'נדרים. מטרתו של הפרויקט היא "להעניק מלגה לשירות צבאי לטרנסג'נדרים ולשפר את האיכות של השיח הציבורי".

באפריל תרמה פריצקר 25 מיליון דולר לאוניברסיטת נורוויץ', בית הספר שהקים "קורס קציני מילואים". בשנת 2011 הקימה פריצקר את הספרייה הצבאית, מוזיאון המוקדש למחקר "האזרח החייל בשמירה על הדמוקרטיה".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן