המשבר בקפריסין משך את אחד העם לירידות; אי.די.בי איבדה 2.9%

הבורסה באחד העם ננעלה בצהריים בירידות, בתום יום מסחר מקוצר בשל חג הפסח. המשקיעים הגיבו בשלילה בין היתר לנעשה בקפריסין ובאיטליה, שם סיבך היום בפה גרילו, ראש תנועת 5 הכוכבים, עוד יותר את הפלונטר הפוליטי, לאחר שהודיע כי לא יתמוך בממשלה בראשות פייר-לואיג'י ברסני.  

המדדים המובילים ננעלו כאמור בירידות: ת"א 25 נחלש ב-0.3%, ת"א 100 איבד 0.4% מערכו, מניות הבנקים נסחרו סביב רמות הפתיחה, מדד הנפט והגז הוסיף 0.4% לערכו על רקע ההודעה כי ההזרמה ממאגר תמר תחל בסוף השבוע, ומדד הביטוח התחזק ב-0.4%.

ריבית בנק ישראל תישאר ברמה של 1.75% בחודשי אפריל ומאי – כך הודיע שלשום בנק ישראל. זו היתה הפעם הראשונה שבה הכריז הבנק על ריבית דו-חודשית, ובחודש הבא הוא אינו עתיד לפרסם החלטת ריבית. הסיבה לכך היא רצונו של בנק ישראל שלא לקבל החלטות בהסתמך על נתוני מקרו שעלולים להיות מושפעים מהטיות בשל תקופת החגים.


המשקיעים הגיבו לדוחות. נוחי דנקנר | צילום: סיוון פרג'

הזרמת הגז ממאגר תמר תחל בסוף השבוע – כך על פי הודעה שפרסם היום משרד האנרגיה. "עם כניסת הגז הטבעי ממאגר תמר נשיג הישג משמעותי אשר יתבטא בתרומה אדירה לתל"ג על ידי גידול של בין אחוז לשניים וחיסכון של כמיליארד שקל בחודש", אמר שר האנרגיה הנכנס, סילבן שלום.

על פי ההערכות פוטנציאל הגז בשדה מגיע לטריליון רגל מעוקב. בפעולות הקידוח שותפות נובל אנרג'י ישראמקו, אבנר חיפושי נפט, דלק קידוחים ודור חיפושי גז. מניית קבוצת דלק עלתה היום ב-2%. 

קבוצת אי.די.בי, שנמצאת בשליטתו של נוחי דנקנר, הצליחה לצמצמם מעט את הפסדיה בשנת 2012, אך גירעונות החברה והתחייבויותיה לנושים נותרו גדולות מאוד. בהתאם, פרסמה שלשום אי.די.בי אחזקות הערת "עסק חי", לפיה קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי.

אי.די.בי פתוח הצליחה להימנע מהערת "עסק חי", אך עברה לגירעון של 239 מיליון שקל. על פי הדוחות, החברה האם, אי.די.בי אחזקות, הפסידה בשנת 2012 כ-960 מיליון שקל. החברה אמנם צמצמה את ההפסד הנקי ב-64%, אך הגירעון של החברה הגיע ל-1.8 מיליארד שקל. מניית אי.די.בי אחזקות נחלשה היום ב-2.9%.

חברת הבנייה אשדר אשר פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לשנת 2012, עברה בשנה החולפת מהפסד של 14.7 מיליון שקל ב-2011 לרווח נקי של כ-43 מיליון שקל. הכנסות החברה, מקבוצת אשטרום ובניהולו של ארנון פרידמן, הסתכמו ב-2012 בכ-377 מיליון שקל, לעומת כ-204 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-84.7%.

הגידול נבע בעיקר מגידול של כ-89.6% בהכנסות ממכירת דירות וקרקעות, אשר הסתכמו בכ-350.5 מיליון שקל בהשוואה ל-204 מיליון שקל בשנת 2011, וגידול של כ-38.2% בהכנסות משכירות וניהול לכ-26.5 מיליון שקל בהשוואה לכ-19.1 מיליון שקל בשנת 2011. מניית החברה זינקה היום ב-12.7%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן