הנציגות ואי.די.בי במו"מ על תנאי הפקדת כספי אלשטיין בנאמנות

נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות והנהלת החברה מתכנסים בימים אלו להסכים על התנאים בהם יופקד כספו של אלדוארדו אלשטיין בנאמנות עד אשר המתווה להסדר החוב ייחתם סופית. החברה נענתה לדרישת הנציגות להפקדת הכספים והצדדים הקצו לעניין כ-10 ימים. הסכום אותו אמור אלשטיין להזרים כחלק מהשקעתו עומד על 75 מיליון דולר אך טרם ברור אם ההפקדה תכלול את הסכום במלואו. 

היום הסתיימה ההארכה שביקשה החברה ממחזיקי האג"ח באשר מימוש אופצית אלשטיין, לאחר שכבר דחתה את המועד פעם אחת בעבר שעמד על ה-25 בפברואר ונדחה כאמור להיום.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כזכור, לפני כחודש, הגיעו הנציגות ואי.די.בי לידי גיבוש הסדר החוב לפיו תזרים החברה 500 מיליון שקל לקופת החברה. ההזרמה תעשה בשני שלבים: הראשון, הזרמה מיידית של בעל השליטה, נוחי דנקנר, שיזרים 275 מיליון שקל באופן מיידי (כאשר 40 מיליון הוא כבר הזרים מאלשטיין) והשני, הזרמה עתידית שתעשה ב-5 תשלומים שנתיים של 45 מיליון שקל כל תשלום. ההזרמה נשענת במידה רבה על הסכום – 75 מיליון דולר – אותו אמור עוד אלשטיין להזרים לחברה כחלק מהשקעתו.

דנקנר ואשלטיין | צילום" יח"צ

הזרמה של אלשטיין תקבע במידה רבה את היתכנות הסדר החוב ומחזיקי האג"ח יודעים שההסדר החוב כולו תלוי כרגע בכספיו של איש העסקים הארגנטינאי. המו"מ על הפקדת הכספים בנאמנות היא דרישה שהציגה הנציגות לחברה לפני כשבוע, וקיומה מהווה אבן בוחן להסדר החוב.

בספטמבר האחרון הודיעה החברה כי נוחי דנקנר, בעל השליטה בה, חתם על הסכם הבנות עם איש העסקים אדוארדו אלשטיין בבואנוס איירס במסגרתו המשקיע יזרים 25 מיליון דולר באופן מיידי לגנדן, החברה הפרטית השולטת באי.די.בי. תמורת ההשקעה יקבל אלשטיין 10% מגנדן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן