הסטארט אפ החדש של מייסד טוויטר: עכשיו גם הוא מיליארדר

6 שנים לאחר שייסד במשותף את טוויטר, ג'ק דורסי מצוי על סף הגעה לשווי הון אישי נטו של 10 ספרות. דורסי יהפוך כנראה למיליארדר הטרי ביותר בעמק הסיליקון משום שסטארט-אפ התשלומים הסלולרי שלו, "סקוור", סוגר בדיוק סיבוב גיוסים שיציב את ערכו על סכום של 3.2 מיליארד דולר. 

סקוור אמורה לקבל זריקה של 200 מיליון דולר מחברת ריצבי-טראברס, חברת ניהול השקעות המבוססת בבירמינגהם, מישיגן. בכך, לפי הדיווחים, מכפילה סקוור את שוויה. 

באפריל דווח בהרחבה כי החברה חיפשה סיבוב גיוסים לפי הערכות שווי של 4 מיליארד דולר, אך התשפרה על הערכת שווי "טרום-מזומנים" של 3 מיליארד. חלקו של דורסי, המנכ"ל, בחברה בת 3 השנים, הצטמצם לכדי 26.4%. ביוני הסתברו החדשות – שגובו במסמך רשמי ממשרד הסחר של אלסקה – כי חלקו של דורסי בחברה עלה ל-28.3%.

בהערכת השווי פוסט-מזומנים בת ה-3.2 מיליארד דולר של סקוור, חלקו של דורסי שווה בערך 845 מיליון. יש לו גם חלק מ"טוויטר", שהמומחים מעריכים כ"צנוע באופן יחסי" ופורבס מעריך בשווי של יותר מ-200 מיליון. באם יושלם סיבוב הגיוסים של סקוור, לפיכך, יהא דורסי זכאי להצטרף למועדון המצומצם של ביליונרים אמריקאיים. דובר סקוור סירב להגיב לגבי שוויו האישי של דורסי.

מסרב לאשר. ג'ק דורסי | צילום: רויטרס

המומחים מפרשנים כי הם "אינם רואים את סקוור נותרת חברה עצמאית לנצח". סקוור מרגישה להם כמו חברה ש"נבנתה כדי להיקנות", והיא כרגע רכישה מומלצת לכל חברת תיווך תשלומים שנמצאת מעט מאחור בתחום התשלומים הסלולריים.

לדברי מומחים, ההכנסות של "סקוור", שמגיעות ישירות מסכומי התשלום המעובדים ע"י הפלטפורמה, עלו בהתמדה לאורך השנתיים האחרונות. ב-2011 מדובר היה ב-42.5 מיליון דולר, אבל עד סוף 2012 הסכום כבר אמור להגיע ל-165 מיליון. שווי ההערכה החדש שלה של 3.2 מיליארד דולר למעשה מציב את ערכה כגבוה פי 19 ויותר מהערכת ההכנסות שלה לשנה הנוכחית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן