הערת "עסק חי" לאי.די.בי אחזקות: ההפסד הנקי צומצם ל-108 מ' שקל

חברת אי.די.בי אחזקות פרסמה הבוקר את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני של השנה. לדוחות מצורפת הערת "עסק חי". על פי הדוחות, ההפסד הנקי של החברה בשליטתו של נוחי דנקנר צומצם ב-91% ל-108 מיליון שקל. 

על פי הדוח, יתרת הנכסים הנזילים של אי.די.בי ברבעון השני עמדה על 184 מיליון שקל, זאת לעומת 223 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החוב הפיננסי של החברה עלה בכ-5% ל-2.1 מיליארד שקל. 

גם החברה הבת של אי.די.בי אחזקות – אי.די.בי פתוח פרסמה היום את דוחותיה הרבעוניים. בדומה לחברה האם, גם בדוחות של אי.די.בי פתוח מופיעה הערת "עסק חי". בדוח נכתב כי ההערה היא "עקב ההליך המשפטי המתנהל כנגד אי די בי פתוח על-ידי נושיה הפיננסים ובדבר כך שלמועד הדוח טרם הוזרם הון לאי די בי פתוח במסגרת הסדר החוב בחברה וטרם הומצאו לאי.די.בי פתוח הפרטים של קבוצת המשקיעים אשר יצטרפו למשקיע מהונג קונג בעסקה למכירת החזקות בכלל החזקות עסקי ביטוח, וממילא טרם הושלמה העסקה. גורמים אלה יוצרים אי וודאות, שמקורה בהצטברות הדברים האמורה, באשר ליכולת אי.די.בי פתוח להוציא אל הפועל
את תוכניותיה העסקיות כסדרן ו/או במועדן ובאשר להמשך יכולתה לפרוע התחייבויותיה כסדרן
ו/או במועדן".


נוחי דנקנר | צילום: רויטרס

היום התקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב דיון נוסף בנוגע לסאגת השליטה בקבוצת אי.די.בי. נכון לעכשיו, אין עדיין הכרעה בעניין וכרגע השליטה בחברה נותרה בידי דנקנר. החברה הפקידה 50 מיליון שקל בקופת בית המשפט והודיעה כי "לחברה יש "יפויי כוח להצביע בעד העסקה להשקעה באי.די.בי; מעל 40% מבעלי זכויות ההצבעה תומכים בהסכם עם אי.די.בי ואנחנו שואפים להגיע ל50%".

לאחר ששמע את הצדדים, צפוי השופט אורנשטיין למסור את החלטתו בקרוב. אמש הודיעה אי.די.בי כיהודיעה הלילה אי.די.בי כי קבוצת נץ, אשר הגישה הצעת רכישה לאי.די.בי, הפקידה 450 מיליון שקל בחשבון נאמנות, וכי החברה תפקיד 50 מיליון שקל נוספים בקופת בית המשפט מחר (היום) בבוקר, ו-20 מיליון שקל ביום שני. הפקדת הכסף הגיעה בעקבות דרישת בית המשפט בשבוע שעבר.

על פי הודעת אי.די.בי, ביום שישי קיבלה החברה הודעה בעל פה מבא כוחן של אמבלייז וקבוצת נץ על כך ש-450 מיליון שקל הופקדו בנאמנות, והערב קיבלה החברה את הדיווח גם באופן רשמי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן