הקלה זמנית לדנקנר: אלשטיין ישקיע 25 מיליון דולר בגנדן

חבל ההצלה של אי.די.בי: החברה הודיעה היום כי נוחי דנקנר, בעל השליטה בה, חתם אמש על הסכם הבנות עם איש העסקים אדוארדו אלשטיין בבואנוס איירס במסגרתו המשקיע החדש יזרים 25 מיליון דולר באופן מיידי לגנדן, החברה הפרטית השולטת באי.די.בי. תמורת ההשקעה יקבל אלשטיין 10% מגנדן.

על פי הודעת אי.די בי אחזקות לבורסה, לאלשטיין ניתנה אופציה נוספת להזרים 75 מיליון דולר נוספים לחברה תמורת שליטה ב-31% מהחברה. בהודעה אף נאמר: "תהיינה החלטות מהותיות בגנדן כפופות להסכמה בין נוחי דנקנר לבין אדוארדו אלשטיין, ולאדוארדו אלשטיין תהיה אף זכות להמליץ על זהותו של דירקטור אחד מבין חברי הדירקטוריון של החברה". 

עוד נכתב כי "נוחי דנקנר מסר לחברה כי בכוונתו להמליץ בימים הקרובים בפני דירקטוריון החברה על מהלך של הזרמת הון בסכום של לפחות 35 מיליון שקל, כדי לפתור את סוגיית התשלום לבעלי אגרות החוב (סדרה ב') של החברה".

בנוסף החברה מדווחת כי בשלב זה ממשיכים להתקיים מגעים שונים לביצוע השקעות נוספות בגנדן, אולם לא ברור אם יבשילו לעסקאות מחייבות. 

מוקדם יותר השבוע דווח כי חברת מדרוג הודיעה כי היא מכניסה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות את דירוג אגרות החוב של דסק"ש (סדרות ד', ו', ז', ח' ו-ט'), זאת לנוכח ההערכה לעלייה בסיכון הפיננסי של החברה, על רקע ההתפתחויות האחרונות בקבוצת אידיבי, שיש בהן להציב בפני החברה אתגרים פיננסיים, בין השאר, בקשר עם נגישותה למקורות מימון בטווח הזמן הקצר-בינוני.

עם זאת, מדרוג מציינת כי הודעת החברה הבת של דסק"ש כור בחודש יוני האחרון, על הקפאת עסקת המיזוג עם דסק"ש, עשויה הייתה לתרום לשיפור במצבה הפיננסי של החברה.

נוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי | צילום: יח"צ תומריקו

על פי ההערכת מדרוג, היתרות הנזילות של דסק"ש מסתכמות בלמעלה מ-900 מיליון שקל, זאת לאחר מימוש החזקות החברה בחברת מקסימה ובחברת המ-לט, תמורת כ-155 מיליון וכ-255 מיליון שקל בהתאמה. עוד סבורים במדרוג כי החוב של החברה בארבעת הרבעונים הקרובים צפוי להסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל וכי תזרים הדיבידנדים השוטפים מהחברות המוחזקות צפוי להערכתנו לעמוד, בתקופה זו, בטווח של 250-300 מיליון שקל. 

בנוסף טוענים במדרוג כי דירוג דסק"ש מוסיף להיתמך באחזקות שליטה מובילות בתחומן, רווחיות ואיתנות, אם כי אלו מאופיינות כיום בחולשה עסקית ופיננסית ובשחיקה משמעותית בשווי השוק. החברה תמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות במצב הנזילות של דסק"ש, רמת המינוף שלה וגמישותה הפיננסית הכללית וכמו כן תעקוב אחר התפתחויות בחברת אי.די.בי. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן