הרשות השנייה קבעה כי סלקום הטעתה את הציבור בקמפיין הפרסום לדור 4.5 המשודר בימים אלה בערוצי הטלוויזיה המסחריים. ההטעיה נובעת בשל השימוש במושג "דור 4.5" והצגתו כטכנולוגיה הקיימת וזמינה כבר כיום, בעוד שלמעשה מדובר בטכנולוגיה עתידית שבימים אלה עוסקת החברה בפריסתה. במכתב שנשלח לזכייניות ערוץ 2 ו-10 נכתב כי "מצאנו הטעייה באמירה 'סלקום מביאה לכם את דור 4.5 -LTE advanced' (הן בקריינות והן בכיתוב), שכן בשל ההקשר שבו מוצגת האמירה והנראות בתשדיר, הצופה הסביר עלול לסבור בטעות כי טכנולוגיה זו מוצעת כבר היום ללקוחות החברה".
הפרסומת של סלקום. "הטעית הציבור"
לאור זאת, נדרשה סלקום לתקן את התשדיר כך שיובן כי הטכנולוגיה תוצע כשירות בעתיד בלבד. כמו כן נדרשה סלקום להציג כתובית מסייגת, בולטת וברורה, שתבהיר את המצב הנוכחי של הקצאת התדרים לחברה, את האישור שקיבלה ממשרד התקשורת וכן את העובדה כי על מנת ליהנות מטכנולוגיית הדור ה-4 נדרשים מכשירים תומכים.
|