התספורת של דנקנר: מבקש הסדר חוב בהיקף של 480 מיליון שקל

במאי האחרון הופיע דנקנר בערוץ 2 וטען כי בידי החברה יש מספיק סכומים נזילים בכדי לעמוד בהתחייבויות האג"ח "לשנה וחצי-שנתיים הקרובות". לפני כחודש וחצי, בראיון שהעניק לסופהשבוע המשיך דנקנר להביע אופטימיות: "חודשים האחרונים הצלחנו לשפר משמעותית את הביצועים של החברות התפעוליות, והזרמנו ל-אי.די.בי יותר מ-40 מיליון שקל לתשלום למחזיקי אגרות החוב. עשינו את זה כנגד כל התחזיות של הספקנים והציניקנים".

פחות מחודש לאחר מכן הספיקה א.די.בי אחזקות להגיש בקשת הסדר חוב. בתחילת ינואר ביקש דנקנר מנציגות האג"ח של החברה דחייה של 5-15 שנה בתשלום החוב. החברה הציעה למחזיקי האג"ח פריסה מדורגת וארוכה של התשלום תמורת ריבית גבוהה יותר – ההצעה שנשללה על ידי הנציגויות.

ביום שני האחרון הגיש דנקנר הצעה נוספת – תספורת של 480 מיליון שקל המהווים כ-30%-25% מה-1.8 מיליון שקל – החוב הכולל שלו לבעלי האג"ח. על פי המתווה בעל הקונצרן, נוחי דנקנר, יזרים לחברה כ-260 מיליון שקל, רובם כתוצאה מעסקאות עם איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין.

דנקנר ואלשטיין | צילום: יח"צ

סכום נוסף של 120 מיליון שקל יוזרם בשני שלבים- מחצית מהסכום יועבר כעבור שנתיים ממועד חתימת ההסדר, ולאחר שנתיים נוספות היתרה.  כנגד הצעה זו, מתחייבת אי.די.בי כי אם הזרמה זו לא תצא אל הפועל, יינתנו לבעלי החוב 41% מהחברה, כך שיגיעו להחזקת שליטה של 51% מההון.

על פי הדוחות האחרונים, בקופת החברה יש כ-196 מיליו שקל והיקף התחייביותיה מסתכם ב-2.05 מיליארד שקל. החברה תדרש לפרוע בשנה הקרובה תשלומי קרן וריבית בהיקף של 436 מיליון שקל כאשר המשוכה העיקרית תגיע בעוד כ-5 חודשים אז תצטרך החברה לפרוע כ-250 מיליון שקל אל מול מחזיקי האג"ח של סדרות ג' ו-ה'.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן