וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת לאחר הכרזת הריבית של הבנק הפדרלי

המסחר בוול סטריט ננעל הערב במגמה מעורבת על רקע הותרת הריבית במשק האמריקאי על כנה ופרסום נתוני הצמיחה של ארה"ב ברבעון השני, אשר עמדו על 1.7%, לעומת 1.1% ברבעון הראשון. תחזיות האנליסטים עמדו לעומת זאת על צמיחה של 1%.

מדד דאו ג'ונס רשם ירידה של 0.2%, הנאסד"ק התחזק ב-0.3% ומדד S&P 500 נסחר סביב רמות הפתיחה.

בורסות אירופה ננעלו היום בירוק: בורסת לונדון התחזקה ב-0.8%, בורסת פרנקפורט הוסיפה 0.1% לערכה ובורסת פאריס רשמה עלייה של 0.1%. המסחר בבורסות אסיה התנהל הבוקר במגמה מעורבת: בורסת שנחאי התחזקה ב-0.2%, הונג קונג איבדה 0.4% מערכה ואילו בורסת טוקיו נחלשה ב-1.5%.

צילום: רויטרס

הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב הותיר היום את הריבית על כנה, כלומר בשיעור אפסי. הבנק הוריד במעט את התחזית הכלכלית שלו, אבל לא נתן בעצם שום רמז לגבי צמצום או המשך תכניות רכישת הנכסים בסך 85 מיליארד דולר בחודש. הוועדה המוניטרית מסרה בתום ישיבתה כי הכלכלה בארה"ב התרחבה בחצי השנה הראשונה בקצב "צנוע", לעומת "קצב מתון" עליו הכריזה ביוני.

מספר המשרות החדשות שנוספו לסקטור הפרטי בחודש יולי הפתיע היום לחיוב כשעמד על 200 אלף משרות, לעומת צפי האנליסטים לתוספת של 180 אלף משרות בלבד. נתוני חודש יוני תוקנו לכ-198 אלף משרות חדשות, לעומת פרסום קודם לפיו נוספו 188 אלף משרות. עוד פורסם היום כי מדד מנהלי הרכש של שיקגו לחודש יולי עמד על 52.3 נקודות, לעומת צפי לנתון של 53.7 נקודות.

מניית פייסבוק ריכזה עניין לאחר עלייתה המטאורית בכ-30% בעקבות פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2013 בשבוע שעבר, וחזרתה למחיר ההנפקה של המניה. המניה רשמה היום ירידה של 2.2%. גם סודהסטרים פרסמה היום את תוצאותיה העסקיות לרבעון השני של שנת 2013 ודיווחה כי הכנסות החברה טיפסו לכ-132.4 מיליון דולר, לעומת 103 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – עלייה של 28.5%. מניית החברה טיפסה בסיום המסחר ב-11.6%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן